för 37 år sedan

vi ska väl inte gå händelserna i förväg tycker jag. När jag var 19 år började jag på något som hette
 
 
och låg i Västberga i Stockholm. Man fick ta linje 14 för att komma till stationen som heter Midsommarkransen. Sedan gå ner för gatan och genom en tunnel o vips så var man framme.
Jag började där måndagen efter jag slutat gymnasiet. 
 
Började på plan 8 hos Britt Schöld. Fick renskriva olika material. Där fick jag en bästa vän som heter Yvonne och hon finns fortfarande i mitt liv. Vet inte hur länge jag var där men sedan fick jag flytta ner till lagret på plan 3, en massa killar fanns det och två tjejer. Barbro som är borta idag och Ingrid som jag fortfarande har lite kontakt med.
 
Killarna hette Lasse E, Leif H är borta sedan många år. Hans R som är borta idag, Johan W han också borta idag.Ulf E också borta mfl....Det finns också en hel del stadsbud som skickade iväg sakerna  till sina destinationer.
 
Jag var några år på lagret o sedan fick jag komma upp på plan 4 på orderavdelningen
 
 
Det är jag längst till höger, några av dessa kvinnor är borta idag.
 
1984 så var mitt sista år att arbeta på Brevskolan, och då gick flytten till Gotland men det är en annan historia.
 
Jag tycker vi alla hade väldigt roligt mellan jobben eller vad säger du Yvonne. Det bytte sedan namn till Bilda Förlag. Det ligger inte kvar i Västberga om det finns alls längre.
 
Det var lite om min jobb historia i Stockholm, jag var på samma företag i 9 år, trivdes bra där.
 
Skickar cyberkramar till er alla som orkade läsa
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0