sol igen

och det är 10 grader varmt ute och vovven ligger på terassen, dörren står på vid gavel så hon kan gå in och ut som hon vill. I går var vi och handlade på Willys, vi var där vid 18 tiden och då var det lite folk, vi handlade för några veckor så vi slipper att åka in till stan i ondödan. Tar något slut får vi åka ner på samhället och handla.
 
Vi fick tre tomat plantor för några veckor sedan och dom växer kan jag säga, dom står i badrummet.
 
 
Som det ser ut nu så kommer varken jag eller maken åka till fastlandet i år om inte Corona försvinner helt och jag tror inte det försvinner i första taget faktiskt.
Maken fick i går veta att om han nu skulle åka på fastlandet då måste han ha tillåtelse av chefen då när han kommer hem så måste han sitta i karatän i 14 dagar innan han får börja jobba igen och det är det inte värt. Så vår resa till fastlandet får vara för nu. Man får ju bara enligt regeringens bestämmelse åka ca två timmar med bil och hem igen o det kan vi ju inte på fastlandet, det tar 6 timmar dit vi brukar åka.
 Vi får åka till campingen i stället och njuta av lugnet. På tisdag börjar han sin beredskap igen, det har han var 4 vecka.
Nu är det tydligen folk som bokat av nästa vecka på båten också, det är bra tycker jag, man vet ju aldrig om dom som kommer med båten har smitta i kroppen  och sedan smittar andra här på ön, det är ju redan över 60 personer som har corona här nu. Jag är väldigt orolig för egen del och naturligtvis för makens skull om vi skulle få det.
 
Nej nog om detta, nu ska jag gå ut till vovven på terassen och njuta av en härlig solig dag
 
Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är det tråkigt att man inte kan åka varken hit eller dit, men det är bara att rätta in sig i ledet.
Angående bloggadress, så kan inte blogg.se hantera bloggadresser som börjar med https:// det är därför det blir fel när jag kommenterar hos dig och andra som använder den bloggportalen.
Kram, Ingrid

2020-05-14 @ 15:13:02
URL: http://https://ingrids.home.blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0