mitten av maj

är vi nu med strålande sol och terassdörren står på vid gavel så hunden kan gå som hon vill.
 
Idag har Erik namnsdag och det hette min morfar, tyvärr minns jag inte honom alls, jag var 3 år när han dog. Han har i september i år varit död i 60 år.
 
 
Vet inte när eller var bilden av min morfar är tagen tyvärr. Jag tror att han var en fin person.
 
Idag är det två år sedan jag träffade 2 av mina kusiner för första gången. Deras biologiska farmor var min mormor och dom har aldrig träffat henne. Gerda som hon hette fick en son som hette Sune som hon lämnade bort när han var 3 månader. När jag träffade mina kusiner för första gången hade jag gjort en del forskning som dom fick ta del av. Kusinerna är trevliga personer och jag hoppas när detta Corona är över så får jag kanske träffa dom igen.
 
Här kommer en bild när jag träffade dom, det är jag och Mikaels vovve Eros
 
 
 
Namnet Erik hade alla pojkar på mammas sida i andra namn men jag bröt den tränden med min son, han heter annat i stället för Erik
 
 
Det var allt för den här gången
 
kramar till er alla
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Och jag hade en farbror som hette Erik. Han bodde i Örnsköldsvik och när jag var i 14-årsåldern åkte jag dit på påsklovet och hälsade på. Det var spännande att åka tåg i sovkupé på egen hand. Morbror Olle som bodde i Stockholm kom och mötte mig vid bussen från Nynäsham och såg till att jag kom på rätt tåg.
Ha en glad måndag!
Kram, Ingrid

2020-05-18 @ 10:54:08
URL: http://ingrids.home.blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0