även idag

är det sol och just nu 12 grader varmt, fredag. Igår torsdag satt jag på terassen nästan hela dagen . Maken började måla fönstrena på nedervåningen så jag tror det är klart nu så det är bara övervåningen kvar. Maken arbetar, han kunde inte ta ledigt eftersom han har beredskap. Nästa helg blir att vara på campingen.
 
Detta foto tog jag förra året på en hackspett
 
 
Det var en hackspett som försökte komma in i en fågelholk såg hur han fick ut en fjäder och då jag upp och skrämde fågeln. Jag googlade sedan och såg att dom kan ta andras fågelungar.
 
Vi har ju fåglar under takpannorna på huset och där var det ett ägg som var kläckt och vi hittade tyvärr en unge död på marken o det var nykläckt, den var antagligen död när den kom ur ägget och fågelmamman hade slängt den över kanten för att den var död. Så är livets gång bland djuren antingen överlever de eller är döda redan när de föds eller blir uppätna av andra djur.
 
Nu ska jag inta lite frukost på terassen i solen. Ni får ha en fin helg så hörs vi
 
Helgen blir vi nog bara hemma eftersom maken har sin beredskap.
 
Kramar till er alla
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0