återigen kom solen till oss

och det är 8 grader varmt men på terassen är det jätte skönt, där ligger Essie just nu och dörren står på vid gavel och fåglarna kvittrar och överallt är det fåglar i holkarna utom vårt fågelträd, där var det fåglar förut men så kom katten (som inte är våran) och förstörde allt. Förr om åren har jag alltid suttit på vakt på dagarna när jag sett att ungarna tittar ut och kunde då fota dom. I år tänkte jag att jag har en kamera i trädet som fotar när något rör sig och där var katten som förstörde allt. Den kom på natten så då vart vi ju inte vakna..
 
Jag var ute och gick på maskrosornas väg och så långt man kan se längst ner är vårt så jag har en gångstig på vår stora åker där jag går dagligen och där det kommer djur på natten och tidiga mornar. Rådjur, rävar, harar, fåglar osv. Vi har ett rikt djurliv bakom ladugården
 
 
Var ute och gick vid kvart i nio i morse. 
 
När jag kom tillbaka in på gården så fotade jag en fågel i holk
 
 
Jag står under holken och fotar, dom är inte så rädda av sig dom små liven
 
Ja det var nog allt för den här dagen och gången
 
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0