en tillbaka blick på The Cadillac Band av mig

Idag så är det blåsigt och ingen sol men dock 15 grader varmt ute.Vaknade i natt av att det regnade men det var inte läsbart i regnmätaren.
 
För ett par år sedan var The Cadillac Band hemma hos oss och med dom var Dolly Partons syster Stella och Billy Burnette, det var en upplevelse kan jag säga. Vi bjöd på tårta och kaffe och kakor och Stella delade ut tårtbitar. En fin solig dag var det också, vi var rädda att det skulle bli regn men det höllt upp hela dagen.
 
 
                                                       
 
 
 
 
 
 
Förra året var jag och hörde samma band här på ön och då var det på min årsdag. Jag blev verkligen uppvaktad av dom då. Blommor och choklad och en littografi.
 
Denna är målad av DJ Fontana som tyvärr avled 2018 och var trummis för Elvis bland annat
 
 
Dom bjuder verkligen på sig själva och är genomtrevliga. I år skulle dom redan ha varit här men jag tror inte dom kommer i år men vi får se. 
 
En annan gång fyllde jag också år men då var det på fastlandet, då fick jag gå upp och sjunga med Little Gerhard , jag som inte kan ta en ton,,men roligt var det, 
 
 
då blev jag även fotad med hela bandet som det såg ut då. Nu är det andra som spelar med i bandet.
 
 
Nu får bandet bara spela för 50 personer i dessa tider och hålla avstånden mellan stolar osv. Men jag vet att dom nu är ute o spelar igen. Säger en en gång att dom bjuder verkligen på sig själva, och Ulf som får till sig artister som man bara kunde drömma om. Nu har Ulf öppnat en museum i Floda med Elvis saker, där har jag varit också, men vi får ta det i en annan blogg med bilder och frun Monica har ett cafe där på ön också. 
 
Jag önskar all välgång till bandet och hopps ni får hålla er friska så ni kan vara ute och spela som vanligt.
 
Cyber kramar till var och en av er i bandet och er andra också naturligtvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0