7 december

Ja så var 2:a advent över och en ny vecka börjar. 
Maken har varit ledig i 2 veckor men började idag arbeta igen.
Vi har inte gjort någon särskilt i helgen.
Essie löper så det har inte blivit någon jakt för henne heller.
Jag har släkt i USA därför skriver jag på engelska ibland,för dom kan inte svenska fast deras morfar var svensk, men tror kanske inte han prade så mycket svenska med sina döttra over there.
Så deras morfar var bror till min morfar, ja så kan det bli och att jag för många år sedan hittade min släkt på facebook
 
  
Om det hade varit normalt i Världen och det inte fanns Covid-19 så hade jag åkt till Stockholm på Torsdag eller Fredag och hem Söndag igen. Min vän Siv fyller år på fredag och jag har alltid åkt upp varje år så jag har varit uppe i 13 år på raden. Men jag får hoppas på nästa år om detta är borta. Jag vet att jag sa att jag inte skulle åka upp i år eftersom det var så nära inpå när maken började jobba igen och vi kan ju inte lämna Essie ensam hemma, men på någotvis hade vi fått till det i alla fall men nu är det som det är med allt.
 
 

Yes, the 2nd Advent was over and a new week begins.
My husband has been off for 2 weeks but started working again today.
We did not do any special this weekend.

I have relatives in the US so I write in English sometimes too because they can not speak Swedish
although their grandfather was Swedish, but may not think he talked that much
Swedish with her daughters over there. So their grandfather was my grandfather's brother, yes
so it can be and that many years ago I found them on Facebook.

Soon time for breakfast, I woke up late today

 

 

 Snart dags för frukost, jag vaknade sent idag

Jag hoppas ni alla får en fin dag

Cyber kramar till Er

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Siv

Jag saknar dig i år min vän.
Men vi ska inte ta några risker utan hoppas på ett bättre 2021. Kram 😍

2020-12-07 @ 10:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0