Det syns inte på mig




Fibromyalgi
- Den osynliga sjukdomen

Det finns i dagsläget inget botemedel mot fibromyalgi, i stället handlar det om att försöka lindra symptomen. Värktabletter av olika slag kan lindra smärtan, men aldrig bota den.

Övriga symptomer är :

Sömnstörningar, Koncentrationssvårigheter, Stelhet, Huvudvärk, Feberkänsla, mm

______________________________________________________________________

Ja så har jag det varje dag, varje sekund
Ibland är det bättre , ibland är det värre
Därför kan jag inte planera så mycket framför mig för jag vet aldrig hur jag kommer att må.

Detta har jag nu haft i över tio år och egentligen borde jag vara van, men det blir man aldrig.
Jag är sjukpensionär pga av detta.

Till på köpet har jag fått dålig rygg, diskarna är nästan obefintliga så jag får dras med det också.
Men jag älskar livet och min man och mina vänner som alla förstår hur jag har det.

Tack för att Ni finns


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Att vänja sig vid sin sjukdom är nog svårt, men har man något kroniskt, så får man väl acceptera att det är så och göra det bästa möjliga av livet.



Jag har slutat tro på att bli bra i ryggen, men hoppas på att det inte ska blir sämre i alla fall. Så länge man kan klara sig själv och kan komma ut får det väl gå an, men det är trist att alltid, alltid ha ont och inte kunna göra allt det där som man vill göra.



Vi får gnälla av oss lite i bloggarna Ingmarie!

Jag tänker på dig!

2012-03-08 @ 08:26:37
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0