Så blev den här sommaren

Ja nu är det ett tag sedan jag skrev i min blogg, men varför ska man skriva när ingen läser eller kommenterar, jag ger det en chans till sedan får vi se om jag inte lägger ner detta.

Det var ju meningen att vi skulle åka till Farstanäs Camping i Järna på torsdag men vad händer ju att den svarta tiken börjar löpa och då kan vi inte lämna henne också till uppfödaren för hon har hanhundar, vi kan inte ta henne med oss för då kan vi inte gå på restauranger o affärer osv, så vi fick bli hemma :( kan tilläggas att hon inte har löpt på ett helt år och bestämde sig för att göra det just nu. Vi har avbokat allt vad semestern heter så vi blir hemma på ön i stället.

Undrar om det är ödet som bestämt det för oss eller inte.

I söndags natt fick vi gäster från Skåne som bor här under veckan. Det är ju Folkrace tisdag, torsdag o lördag här på Gotland och då ska Manne från Skåne köra. Även min mans son Per kör för första gången idag tisdag. Så vi håller tummarna att det går bra för dom.

Vet att The Cadillac band är på ön på lördag och att BB Cunningham är med , men nu finns det säkert inga biljetter och det är en bit till Fårö att köra så vi ska lyssna på dom i Oktober när dom kommer tillbaka.

Vi var i stan i går och gick vid hamnen, det är ju Stockholms veckan men det märkte man inte av så mycket, tycker det har varit mindre folk överlag på Gotland i år. Men det är ju inte billigt att åka hit så jag kan förstå folk också. Vid Kallbadhuset var det liv och rörelse men inte som det har varit förr.

Här kommer några bilder jag tagit










Det är 15 grader varmt ute men inte mycket till sol men det blir säkert en fin dag. Min man ska upp o se sin son köra Folkrace, jag följer inte med för jag är inte ett dugg intresserad av det.

Sitter nu och lyssnar på Kjelle och Radio Viking.

Ha en trevlig tisdag


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Jag hade tänkt åka in till stan en dag och se på alla fina ungdomar. Jag menar inte att vara ironisk, för jag tycker att de är fina, så vackra, så unga och så glada.



Så försmädligt att ni fick ställa in er resa. Ni får ta en vända senare i sommar kanske.



Ha en fin fortsättning på sommaren!

Kram, Ingrid

2012-07-17 @ 16:56:03
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv

Det var jätte otur att hon skulle löpa precis när ni skulle åka iväg på semester. Tror av inte att BB kan fixa biljetter då ni ju känner varann? Jag läser din blogg men får erkänna att jag inte alltid kommenterar. Kram

2012-07-17 @ 16:59:38
Postat av: Siv-Britt

Tråkigt att ni inte kom iväg, alltid kul med lite nya vyer!

Vi hade några underbara dagar på fastlandet, även om det inte var nytt.

Ha det bra!! kram

2012-07-19 @ 09:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0