Så har dom börjat igen

Ja då har Räven ankommit bakom ladugården, ni som är erfarna vet hur ett barnskrik är, just så låter en Räv, taxarna var helt galna i går kväll, dom hör ju skriket in i huset. Vi har staket runt tomten, ja Ni som har varit här vet hur stor hundgård vi har....eller hur Loppan och Alexxis....voff. Räven kan ju hoppa över om dom vill men än har de inte gjort det. Sätter in en bild jag hittade på nätet





Min man som är jägare säger att det är för tidigt för Rävarna att skrika, det ska dom göra i slutet av Februari.
Men med den här väderleken så ställs väl allt om med djur och natur.

Nu tisdag morgon och klockan är nio på morgonen så har det börat att snöa, trodde vi kanske skulle bli utan det vita men det ser inte bättre ut att vi också ska få det.

Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev sista , nu ska jag inta lite frukost

Ha en fortsatt fin dag


Kommentarer
Postat av: Gunnel

En enda gång i mitt liv har jag mött en räv. Det var på en av mina promenader i skogen. Kram

2012-01-10 @ 10:06:57
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Jag kan tänka mig att hundarna blir upprörda.



Kram och ha en fin dag!

2012-01-10 @ 13:18:37
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Love

Att höra räven skrika är ett läskigt ljud.

Första gången jag hörde det blev jag livrädd.

Skönt nu när det varje vecka blir lite ljusare och snön får gärna komma hit i lagoma mängder.

När det regnade härom dagem kröp daggmaskarna upp så konstigt är det allt.

Julen är bortrensad och nya gardiner uppsatta känns skönt även om vi haft det bra under helgerna.

Eftersom Leif är sjuk så tar vi dagen som den kommer och har svårt att planera något men att ha en husvagn stående som ni tänker låter skönt.

En kopp kaffe till Rapport blir det nu och du ska ha det så bra.

Kram från Love.

2012-01-10 @ 19:11:36
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Postat av: Siv-Britt

Rävesa säjer vi i Västergotland om skrikande rävhonor.De har väl vaknat för tidigt....precis som det säjs att katter löper i mars, men brukar också starta vid nyår.

Ha det bra i regnet!! Kram.

2012-01-11 @ 11:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0