Hur mår jag?

Ja hur mår jag egentligen, kanske inte många som vet men jag har värk i hela kroppen




Är sjukpensionerad sedan många år tillbaka. Ingen kan se att jag har värk för det syns ju inte utåt men jag känner av varje liten bit värk i kroppen. Det syns ju inte då har du ju inte ont kanske en del tycker.
En del dagar vet jag inte vad jag ska ta vägen, svårt att komma upp ur sängen bl.a.
Har jag bestämt något en dag så kanske jag inte kan fixa det utan min kropp säger nej du kan inte. Jag kan aldrig vara med på något roligt för jag vet inte hur jag mår när jag vaknar.
Men ibland så trotsar jag värken och då känner jag att jag lever kan ni tro.
En del dagar har jag så ont så jag knappt kan gå.
Men jag måste ju försöka leva mitt liv så gott det går. Ett arbete är inte att tänka på överhuvudtaget för min del fast jag så hemskt gärna vill.
Min skalle vill jobba men inte min kropp.
Jag tar en dag i sänder så går veckorna och veckorna blir till år och jag är fortfarande med här fast min kropp säger "ont".
Jag har en underbar man som verkligen förstår mig och min värk.

För ett tag sedan fick jag så ont i ryggen så jag fick rulla ur sängen och ni kan tro hundarna glodde och undrade, det gick så långt att jag fick en förhöjd toasits, jag kom ju ner men kom inte upp, den värken varade några veckor och jag gick verkligen på tabletter dom veckorna. Tur att det finns smärtstillande att ta. Nu är ryggen under kontroll, var och röntgade ryggen och det var några diskar som var obefintliga, så ryggvärken kan komma tillbka.

Det var lite om mig, kände för att skriva av mig lite och tänkte då kan ni ju få läsa om det :)

Solen skiner och terassen badar i solskenet så nu ska jag ta min bok och en kopp the och riktigt gona mig,

Ha det så bra alla


Kommentarer
Postat av: Gun.K

Det är bra och skönt att kunna få skriva av sig IngMarie. Tyvärr är det ju så att när man har en sk osynlig sjukdom så är det svårt för andra att förstå ens krämpor. Tycker väl det skall spela roll om det synes eller inte men tråkigt nog är det så. Inte för alla,,en del har förståelse. Men vanligen brukar det heta "vad är du för sjuk då,,du ser ju pigg ut" Jag känner några med samma diagnos som du och vet att det är en tuff sjukdom. Du är duktig som kämpar på. Kram till dig :-)

2011-09-04 @ 18:54:37
Postat av: Ingrid

Det är helt rätt Ingmarie att du skriver och berättar hur du har det!



Bloggen får bli lite av en ventil när man tycker att man har det jobbigt lika väl som när man är glad och lycklig och har något roligt att berätta. Du ser ju hur jag grämer mig och gnäller så fort det kniper någonstans.



Det är inte lätt att ha fibromyalgi, det har jag verkligen förstått och att gå med ständig värk och inte veta från dag till annan hur mycket man orkar med måste vara jobbigt.



Kram till dig!

2011-09-04 @ 21:16:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv

Jag tycker också att det är rätt att du skriver av dig hur du känner, det har jag svårt för.

Kram

2011-09-04 @ 22:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0