Lite av varje

Nu är ju maken hemkommen från sin utlandsresa på några dagar så jag sätter in två bilder som han har tagit





Han tog över 100 bilder men jag kan inte sätt in alla här

I går lördag kväll var det en bilolycka snett från vårat hus, det står på Helagotland att det var en kvinna som färdades i bilen men hon var oskadd som tur var, bilen voltade och låg på sidan. Det var både amulanser och poliser och brandbil här utanför, sedan kom bärgningsbilen och hämtade bilen, det kan väl ha varit 60 meter från vårt fönster just där vår trekant slutar, ni som vet var den är vet vad jag talar om.



Bilden tagen med mobil från vårt vardagsrumsfönster.

I dag söndag är det soligt och fint och ser ut att bli en fin dag.

Men ni som ska ut på vägarna ta det lungt för det är halt.
Många undrar varför jag inte kör bil på vintern, där har ni svaret, det är halt och hur sakta man än kör så kan man köra av vägen. Kvinnan som körde av här hade nog en bra hastighet eftersom hon åkte av och våltade med sin bil.

Ta det lungt i trafiken det är vinterväg


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Jo vintern är lurig på vägen. Vi var i Hemse mot kvällen i fredags och vägen var som dom hällt såpa på den.

Ha en bra söndag! Kram

2011-02-06 @ 09:57:10
Postat av: Elisabet Björklund

Det var ju för väl att hon inte blev skadag

2011-02-06 @ 10:57:35
Postat av: Ingrid

Ja, nu gäller det att ta det lugnt, för det är lurigt som bara den. Solen skiner, men det kan vara hur halt som helst i alla fall.



Ha en skön söndag!

Kram Ingrid

2011-02-06 @ 11:00:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv

Skönt att hon klarade sig så bra ändå, det lät otäckt.

Fina bilder som P tagit.

Kram

2011-02-07 @ 01:22:13
Postat av: Lillemor

Skönt att hon inte blev skadad. Fina bilder din man plåtat.

Önskar dig en bra vecka

Kram

2011-02-07 @ 06:59:34
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Matilda

Hej, jag vill bara tipsa om en sak som händer på min blogg just nu, jag ger nämligen alla mina besökare 10% rabatt och fri frakt hos Lolux.se :) Kolla in min blogg för att hämta koden som låter dig ta del av erbjudandet. :)

2011-02-07 @ 09:10:10
URL: http://muttiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0