bara en vecka kvar

I GA kan man läsa att Julen är stulen

Julen har kidnappats av kommersen. Vi ska ta tillbaka den verkliga julen och där är gotlänningarna bra bundsförvanter säger biskop Sven-Bernard Fast. Förhållandevis få gotlänningar låter nämligen julruschen göra dem sura och stressade. De allra flesta - nio av tio - tycker att julen främst handlar om gemenskap. Det visar en ny Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Svenska kyrkan.





Hur stressade är Ni inför julen???
Hur ska ni fira julen i år ?

Vi ska alla fira här hemma hos oss i år, det är jag o min man, hans son med flickvän, min mamma och hennes sambo, min son och hans pappa och till sist min svärmor.

Vi brukar vara vartannat år här och sedan året efter är vi hos min mamma.


Som det ser ut nu så blir det inget snö i år.

Ha en fin helg alla vänner


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Här blir det minijul i år. Yngste sonen firar med sin sambo i hans hem i Skåne, det gör de vartannat år och dotter och hennes familj kommer inte heller hem. Så det bli vi och så äldste sonen och hans sambo och så hunden Ludde förstås.



Lite lagom jul för en lite lägenhet ;) och det blir säkert jättetrevlig.



Kram Ingrid

2011-12-16 @ 10:06:38
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: cathrine

Hej där!

Jag trodde att pappa skulle fara bort

Leif han har jour över julen

Jag planerade inte julafton speciellt mycket

Nu blir det jag Leif, Ante, Magnus med flickvännen Josefin och hennes föräldrar som kommer så då fick jag i hast tänka igenom julen iallafall. Men jag stressar iallfall inte för jag har varit ledig hela veckan.

Pappa ska till Anette och hennes ungdomar för de kommer till henne. Ida studerar ju andra året i Umeå och Johan bor ju i stan.

Ha en bra Jul och sköt om er!♥

2011-12-22 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0