Igelkott / HEDGEHOG

I går kväll började fyra hundar att skälla något så otroligt, maken gick ut och vad fick han se, jo det här




Vi fattar inte hur han/hon kom in på tomten eftersom vi har staket runt allt men där var den.
Den hade rullat ihop sig som en boll, maken in med alla hundar för dom hade annars tagit livet av den.
Sedan efter en sopskyffel och på med igelkotten och ut på andra sidan staketet in en buske.
Jag försökte ta kort men det lyckades inte tyvärr.

Idag ska jag ut till uppfödaren med Olivia för hon ska till tandläkaren. Där blir hon ett tag tills hon vill tillbaka till oss igen :)

Lördag är det marknad i Klintehamn, om det är fint väder ska vi gå, man brukar träffa så mycket folk på marknaderna, och det är ju bara roligt.

Det är handlardag idag torsdag så jag ska in och möta upp maken efter jobbet.

Ha en bra vecka och helg.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul med en igelkotte på tomten. Här har jag inte sett någon på "hundra år".



Vi se om vi stöter på varandra på lördag!



Kram Ingrid

2010-09-23 @ 09:36:28
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Cathrine

De är fina men sällsynta. Vi hade en på besök i somras. Jag la in kort på FB..

De kan även vara aggresiva för vi hade en för många år sen som några grannar fick fånga in. Den bet mig i tån så jag fick ta stelkrampsspruta! Grannarna tog den i en låda till skogen.

2010-09-23 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0