Hur gjorde ni ?

Ja det jag undrar lite över är giftemål, hur gick ni tillväga när ni gifte er?
Hade ni stort kalas eller litet?
Eller kanske inte någon visste om det?

Om du inte är gift, hur vill du att din stora dag ska vara ?
I mitt första gifte som varade över 16 år så gifte vi oss i kyrkan, men vit klänning och slöja, det var ca 10 gäster.
Sedan vart det ett större kalas för både min man och jag fyllde jämt då.

Nu för tre år sedan gifte jag om mig och då hade vi bara några vittnen som var med i kyrkan och hemma.
Ingen annan i släkten visste om något, det fick dom läsa i tidningen dagen efter.
 vi gifte oss på min 50-års dag och hade födelsedagsfest dagen efter.
Då var jag klädd i en creme färgad klänning jag fått av min svägerska, vit kavaj och ljusrosa strumpor och vita skor.




Det var bara en liten fundering från mig.

På söndag åker jag och min make till nynäshamn för att se hokky, ja det är maken som är intresserad så jag hänger bara på. Vi ska träffa Siv o Erik och ha lite allmänt mysigt. Sedan åker vi hem på kvällen igen.

Jag hoppas ni får en jätte trevlig och solig och fin helg



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Mitt bröllop har du väl läst om antar jag. Annars har du en länk här



http://blog.stenstugu.com/2010/06/16/brollopsyra/



Kram Ingrid

2010-10-29 @ 16:48:08
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv-Britt

När jag gifte mej för dryga 35 år sedan, var det med lång vit klänning, slöja, krona och blomsterprydd landsortskyrka. Minns inte hur många vi var men säkert ett 30 tal. Fest på Hindås turisthotell. 22½ år var vi gifta innan "döden skilde oss åt". Skulle jag gifta mej igen, skulle det bli en "enskild sak" Kanske på stranden? Men då ryker änkepensionen..........kram

2010-10-29 @ 18:00:35
Postat av: Siv

Min vigsel ägde rum i augusti för 38 år sedan i Stockholms stadshus, alltså borgerligt. Jag hade en röd klänning och gula rosor i brudbuketten. Det var lite hemligt, våra mammor var vittnen. Men en kusin med familj väntade utanför och kastade risgryn. Fest hade vi hemma för närmaste släkten vid ett senare tillfälle.

Jag är fortfarande gift med samme man :)

Vi ska ha kul på söndag! Kram

2010-10-30 @ 07:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0