Vad gjorde man förr / Little in englisch

när det inte fanns data och mobiltelefon




Man hoppade hopprep, hoppade twist, spelade kula, lekte med dockor på gräsmattan med sina vänner.
Man såg på Drutten och Jena, Anita och Televinken, Pellepennan och Suddegumman och Humle och Dumle.


















Några som kommer ihåg dom barnprogrammen?

Nu används både datan och mobil flitigt.

Jag använder bara mobilen för sms, ringer nästan aldrig på den.
Sms kan det bli tio sms på en månad eller så.
Jag har många i telefonboken som jag nog aldrig pratar med som jag ska ta bort.
Men mobilen är bra att ha när man är ute och kör och man får stopp på vägen eller liknande.


Idag tisdag är det lite blåsigt ute och tretton grader varm men solen håller sig borta idag med.

Ni får alla ha en bra dag



______________________________________________________

I only use cell phone for sms, caller almoust never on it.
Sms it maybe five in a month or so.
I have many in the phone book I probably never talk to that I should delete.
But cell phone is good to hae when you´re driving and you get stopped on the road.

The pictures are from childrens program when I was a little girl.

Have a nice day my friends


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Jo du, det har jag ofta undrat! När jag var barn hade inte ens alla en fast telefon.

Som barn var vi ute och hittade på saker!

Vi har sol, och ca 14-15 grader. Nu VILL vi ha sommar!

Kram

2010-06-01 @ 11:27:01
Postat av: Lillemor

Visst kommer man ihåg alla dom lekarna och programmen.Tror inte att barn har lika roligt nu som vi hade

En bra dag önskar jag dig

Kram

2010-06-02 @ 08:55:57
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0