Ja jag vet

att jag skulle göra ett uppehåll i bloggen, men jag fick se dagens datum 16 Juni 2010,

Om min pappa hade levt idag så hade han och mamma firat 52 årig bröllops dag, dom gifte sig 16 Juni 1956





April året efter föddes jag så då kan ni kanske räkna ut hur gamal jag är :)

Fotot är taget på Foto Kino på Bellmansgatan i Stockholm

Visst är dom fina

Tyvärr så dog min pappa 1982 i cancer i en ålder av 53 år.


Det var Kajsalisa som skrev om bröllop i sin blogg och då kom jag på dagens datum

Jag ska också se när kronprinsessan och Daniel gifter sig på tv, först hade vi tänkt åka in till Stockholm men kom på att man såg bättre på tv så där tänker jag bänka mig halv fyra på lördag och bara njuta.
Fredags kvällen ska vi nog åka in till stockholm och se all dekoration som gjorts till lördagen. Jag hoppas verkligen dom får fint väder.

Första gången jag gifte mig var med hela köret, vit klänning och slöja, det var inte så många som var med utan ca tio stycken, men det hade läckt ut så när vi kommer ut från kyrkan så stod massor av människor och applåderade. Det giftemålet höllt i över 16 år.


Det bröllopet var bara sju stycken med på. Ingen visste om det. Solen strålande så fint hela dagen, och det var på min 50 års dag vi gick till prästen även den här gången blev det i kyrkan. Men där hade jag en fin klänning som jag fått av min svägerska och kavaj. Sedan dagen efter hade vi kalas.

Nu tänker jag inte skilja mig eller gifta om mig igen, samma sak säger min nuvarande man.

Jag sätter inte ut någon bild på mitt bröllop för jag vet att min nuvarande man inte vill vara med på nätet.

Ni får alla ha en jätte fin dag




The picturer is my dad and mom when they get merried 1956


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så roligt att läsa om dig och dina föräldrars bröllop. Jag kanske skulle leta i gömmorna och göra ett bröllopsreportage jag också.



Kram Ingrid

2010-06-16 @ 11:37:00
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Cathrine

Då skriver jag samma som på facebook =)

Att mina föräldrar skulla ha fått 55 år tillsammans i höstas

Kan tillägga att mamma dog i somras i cancer

Pappa är ganska pigg.

Han gillar att resa och är söder om STHLM nu hos en bror just nu

Sen ska han till NordKap och senare i sommar besöker han släkt i Norrland =)

2010-06-16 @ 11:40:27
Postat av: Ingrid

Jag hakade på ditt tema och nu kan du få läsa om vårt bröllop!



Kram Ingrid

2010-06-16 @ 16:12:32
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Siv

Roligt att läsa om dina föräldrar!

Mina föräldrar fick 32 år tillsammans

(1945-1977) då min far avled endast 65 år. Min mor fick leva ända till 2006 då hon avled vid 93 års ålder.

Kram Siv

2010-06-16 @ 16:59:33
Postat av: kusinhustrun

Det var verkligen synd att din pappas liv blev så kort! Fin bild från deras bröllop!

Kram

2010-06-16 @ 17:42:14
Postat av: Siv-Britt

Ha det riktigt bra i Söertälje! Hälsa vännerna!!

2010-06-17 @ 10:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0