Sjukpension m.m.

Ja nu har det hänt...dem har sänkt sjukpensionen med 73 kr i månaden och på ett år blir det 876 kr som jag går miste om. Men hallå,,hur tänker ni egentligen, eller ni kanske inte tänker alls.

Det finns ju dom som är ensamstående och inte klarar sig på det dom har. Nu är jag så lyckligt lottad att jag har en man som har en fast inkomst varje månad. Men hade jag varit ensam så hade det inte gått alls.
Nu få jag flera tusen över varje månad för vi gör inte av med pengar på onödiga saker. Vi sparar till det vi vill ha och har vi råd så köper vi det, alltså inget onödigt tjafs.


Gotlands Allehanda har dom gjort om helt nu, jag blev prenumerant i mitten på 80 talet och den har sett ut likadan hela tiden, så nu är det roligt att det har blivit en färgklick i tidningen. Tidningen har dem också höjd från den här månaden. Undrar vad dom inte har höjt för något.

Har man elavtal så får man inte så dyr el, tror vi har ca 500 kr i månaden. Vi eldar med pellets och sedan har vi kaminen. Vi har bytt till bredbandstelefoni i stället för vanlig telefon. Det ska visst bli ca 100 kr billigare i månaden, bredband och tele på samma räkning, ska bli kul att jämföra hur mycket det skiljer. Man var tvungen att låsa det på ett år. Man måste försöka på olika saker så det sänker kostnaderna.

Vintern kom tillbaka idag och det visste vi ju. Hundarna ligger framför kaminen och gäser.

Ha en bra dag alla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det sämsta med sjukersättning/sjukpension är att skatten är mycket högre än om det vore arbetsinkomst.

T ex på 10000 kr per månad är skatten på arbetsinkomst ca 1600 kr medan skatten på samma summa men pension är ca 2400 kr, alltså en skillnad på 800 kr per månad! Jag tycker att skatten ska vara samma oavsett om det är arbete eller pension.

2010-01-19 @ 17:02:05
Postat av: Siv-Britt

Jag fick -101:- Pengar jag behöver bättre! Som sagt betalar vi mer skatt också! Jag har inte bett om att hamna i denna situationen!

2010-01-20 @ 09:37:45
Postat av: Siv

Jag glömde att skriva avsändare i min kommentar den 19/1 kl. 17:02:05.

Siv

2010-01-20 @ 10:47:28
Postat av: margit

Ja visst kan man "se över" vissa saker...och ta det som är lite billigare. Idag har vi ju många val vi kan göra på olika saker...

Ibland så köper jag saker "jag vill ha" men inte behöver, kläder som jag inte behöver.ja visst händer det att jag köper..för jag har pengar...

Kram!

2010-01-20 @ 15:45:03
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: margit

Hej igen! Då tipsar jag dj att nu på söndagkväll, igen..då går "En annan del av Köping" igen. Mycket trevligt program och som jag skrev så är Tobbe SÅ kul..han ger sån glädje..jag fick nu lägga in "manuellt" din bloggadress... http:// var 2 ggr...och det skall bara var 1 gång..och då gick det bra...

Kram!

2010-01-20 @ 16:34:35
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: margit

Jag har "länkat" dig! Ok??

2010-01-20 @ 16:37:37
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0