Så blev det

Idag blev det kallt igen, 15 minus ute, och strålande sol.

Jag måste bara sätta in en bild på mig, jag är lite stolt, har nästan gått ner 10 kg fattas bara något kg till det.
Maken har gått ner snart 14 kg. Bara på hur vi äter.
Ingen pasta, potatis och ris mycket grönsaker. Köper jag bröd så tittar jag hur mycket kolhydrater det är, är det för mycket , ja då köper jag ett annat bröd. Äter mycket frukt som apelsiner, bananer och meloner.
Till frukost kan jag äta mackor med fil eller en paj. Och det ger resultat kan jag lova. Byxorna jag har är så stora så jag får snart köpa nya. Jag har ett par jeans liggande som är storlek 36 dom sitter jätte bra men sitter lite hårt i midjan men det ska gå med dom också. Men äter vi ute på restaurang så tar vi potatis men aldrig annars. Det är faktiskt något som jag inte saknar så är det potatis.




Jag köpte tyget som är på blusen för 50 kr för fem meter. Makens sons flickvän Fideli har sytt den i skolan till mig och nu håller hon på med en kjol i samma material. Hon är jätte duktig. Hon tar studenten i juni likaså min son.

Det var nog allt för den här gången tror jag.
Ni får alla ha det så bra.


Kommentarer
Postat av: Wonna

Vad fin du är, Ingmarie!

Och så duktigt av dig och Putte att gå ner så mycket i vikt!

Det gör mycket för hälsan!

Kram, Wonna

2010-01-24 @ 18:02:42
Postat av: Catharina

Hurra för Mimmi, Putte och sonens flickvän.

Loppan hälsar vofffsi

2010-01-24 @ 18:06:17
Postat av: Siv

Du är jättefin och ni är duktiga, och bra för hälsan såklart :)

Jag försöker också gå ner i vikt men potatis kan jag inte helt undvara. Äter mycket sällan godis, läsk, chips, kaffebröd och annat "skräp".

Jaha, nu känner man väl inte igen er när vi ses!?

Kram

2010-01-24 @ 21:58:30
Postat av: Siv-Britt

Duktiga ni är .GRATTIS! Jag har också tappat ca 10 kg, det känns bra!

Kram

2010-01-25 @ 09:40:39
Postat av: Kusinhustrun

Duktigt gjort Ingmarie!

2010-01-25 @ 22:29:17
Postat av: margit

Va duktig du är!!! 14 kg...inte dåligt! det gäller att man "hittar" den "ätmodell" som oassren själv, som man kan följa efter att man bestämt sig...Hur många veckor har det tagit för dej??

Jag har ju börjat att äta efter Viktväktranas NYA program...går rätt så¨bra..inne på tredje veckan nu...

Kram till dej!! Lycka till!!

2010-01-28 @ 22:54:04
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Ingela

Härligt och bra för hälsan. tack för titten hos mig. Maken sa just nu att han vill äta Halstrad gravlax och dillstuvad potatis på Bakfickan vid stora torget i Visby. Har inte hört talas om men du vet förmodligen. Hälsningar och lycka till med framgångarna // Ingela i Örebro

2010-02-02 @ 21:11:15
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0