Blir det aldrig vår

Ja så kom då snön igen, jag bara undrar , hur roligt är det nu på en skala 1-9 ??
Just nu hatar jag snön , jag vill ha vår och sol så dörren kan stå öppen för vovvarna.
Idag har vi -3 grader ute och snön singlar ner från himlen.





Bilden tagen i morse när jag gick efter tidningen.

Jag är nu på bättringsvägen tycker jag. Jag är en sådan som inte springer till läkaren i onödan, det är 2 år sedan jag var där sist tills för två veckor sedan för min urininfektion, men det fixade dom med medicin så det gick över.
Vet att många kanske springer dit för minsta lilla orsak men sådan är inte jag.





Jag har satt upp lyktan i en krok under taket på altanen. Kortet är taget vid 16.00 tiden i går kväll utan blixt.

Den 8 Maj är det dags för taxutställning, det är långhåret Queen jag ska ställa.
Maken ska börja gå spår med henne och kanske har hon anlaget till utställningen och då går hon i jaktklass.
Hon är som dom andra hundarna, hon skäller inte heller i skogen men visar att hon är villig att jaga men det måste också komma något voff.

Sedan är det hundutställning i slutet av aug. Då kommer Cathi med sin Loppan och ska ställa bägge dagarna, jag kanske också gör det eller bara söndagen, jag har inte bestämt mig än, det kostar dock 350 kr för en dag.

Du är så välkommen Chatti med vovve, det ska bli så roligt.


I dag grattar vi Knut som har namnsdag.

Min fasters man hette det men tyvärr så finns han inte i livet.

Enligt Gutamålsgildes allnakku står det följande om dagen

Tjugendagen, eller på svenska tjugondedag jul, är den allra sista juldagen, och nu tar den riktiga vardagen vid. Det är rätt skönt tycker många som tröttnat på julpynt, men felet är kanske att man har börjat långt före jul?

Ha en fortsatt bra onsdag


Kommentarer
Postat av: iidaa

sv.

Jo, jag förstår hur du menar, men han kommer hem varje dag och du får någon och prata med, dock är de tråkigt och ha en hel dag själv, jag vet..

men mitt problem är att jag har ingen som kommer hem som jag kan prata med på kvällen, utan de är tomt här jämt.

2010-01-13 @ 11:39:58
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Favorit film?

2010-01-13 @ 12:10:48
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

oki den har inte jag sätt en

2010-01-13 @ 19:18:00
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0