Vad ska jag skriva om/What should I write about

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag faktiskt. Natten till fredag får vi skåne besök som ska bo här några dagar. De ska på begravning så dom frågade om dom fick bo här och visst får dom det, det är bara roligt.
Men omständigheterna kunde ju ha varit bättre.

Min son ska prova högskoleprovet i april så får vi se hur det går. Han är ju intresserad av att fortsätta skolan, just nu tycker han det är roligt och det är ju bra för det är inte alltid han tyckt det.

Hur ofta kör ni bil?
Kör ni i vilket väglag som helst?

Jag kör ju bil när det inte är halt och ligger snö på vägarna så nu har jag inte kört på några månader, jag väntar på att det ska bli fint väglag igen. Jag kunde ju ta bussen men den går ju inte så ofta och inte på dom tiderna som passar mig. Min man kör ju bil så han får köra om vi ska någonstans just nu.

T-bana har vi ju inte på ön heller och inte heller tåg. Jo tåg har vi men det går ju inte så långt bara någon kilometer och det är för turisterna på sommaren.

Där jag bodde förut på ön med min första man så hade vi järnvägen på tomten fast den var ju nedlagd men det var på rälsen vi hade vår infart då. Det var ju lite häftigt att tåget hade gått förbi vårt hus som jag tror inte fanns då. I den socknen hae det hänt mycket, i huset jag bodde då hade en hattmodist bott, det hade funnits ett stort hotell, telefon växel mm mm. Jag bodde ju där i 23 år så jag forskade en del om den socknen.
Där jag bor nu vet jag inte så mycket om faktiskt.

Ja det blev ju litet skrivet ändå, man får hitta på under resans gång så att säga.

Ni får alla ha en fin torsdag


My son will try to enter college test in april so we´ll see how it goes. He is interested to continue school, right now he thinks int´s fun and it´s good because it is not always he liked it.

How often you drive a ccar?
Run you in any road condition at any time?

I drive car when it is slippery and snow lies on the road som now I have not driven in a few months, I am waiting for it to be nice grip again. I might well take the bus but it is not so often and not at them times that suit me

Have a nice day my friend


Kommentarer
Postat av: Lambergsfrua

Vad fint du hart gjort hos dig på bloggen! Rosen lyser så varmt välkomnande. Jag kör inte heller bil på vintern. Det får Mannen i Mitt Liv (MiML)sköta om.

Vi har busshållplats ca 50 meter från huset och tåg finns också här i stan. Förut bodde vi på landet, men ändå med bra kommunikationer.

Trots tråkig orsak är det alltid trevligt med besök. Hoppas ni får ett par fina dagar tillsammans!

Roligt att Sonen vill fortsätta plugga :)

Ha en bra dag.

Varmaste kramar!

2010-02-11 @ 12:14:51
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid

För inte ha något att skriva om fick du ju ihop en hel del.



Jag kör bil i alla väder, maken kör inte längre så jag är tvungen.



Kram Ingrid

2010-02-11 @ 12:26:06
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: margit

Hejdu!

jag kör bil i de flesta väder...även om jag inte GILLAR att köra i snöstorm...men det händer. Några hhr unde denna viinter så har det vari "snöoväder" när jag kört mellan Kolsva o Eskilstuna..."krypit" på 60-70/tim...MEN det är jättejobbigt...

I går så körde jag ju fast..på min dotters stora parkeringsplats utanför där hon bor...men jag fick hjälp av BÄRGAREN...se min blogg...

Är nu hos min Lasse i Kolsva,,,tills i morronkväll. Jobbar då 3 nätter.. i sträck...

Solen skiner idag...det är SÅ vackert...

Kramen min vän!!

2010-02-11 @ 13:09:21
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Juli

I drive our van almost every day. We live in Arizona, which is a desert. In the northern part of the state they get snow, but not where we live. The most dangerous thing here is driving in rain since most people are not used to driving in it. Snow does not affect us here.

2010-02-12 @ 01:55:12
URL: http://lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Hoppas att det går bra när du får främmande. Jag kör inte bil alls har aldrig varit intresserad

Önskar dig en fin och bra helg

Kram

2010-02-12 @ 12:07:38
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lena Roshultskan

Då det gäller bilkörning så har jag inte kört på mååånga herrans år och de sista har jag inte ens kunnat. Är så illa däran i min KOL att jag inte ens varit hemifrån på drygt fem år snyft.

Hoppas ni kan få en fin helg tillsammans med era Skånegäster sedan de varit på begravningen.

Fredagskramar till dig från mig !!!

2010-02-12 @ 12:48:54
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0