Takdropp / Drops on the roof

Idag är det +2 grader ute och det droppar från taken, kanske det är våren som talar om att det är på gång nu.
Ingen skulle bli gladare än jag, är så trött på den här vintern.

I går var vi i stan och handlade mat och jag var på bokrea, jag köpte fem stycken böcker som jag tror är bra. Nu har jag nio stycken olästa så jag har att göra i sommar på terassen.

Idag är det städning som gäller, jag hatar när dammråttorna gör sig påminda. Konstigt att dom bara blir större och större :) skämt å sido här hinner dom inte bli så stora faktiskt, jag hatar dom.

Jag håller på med släktforskning åt en bloggvän, det tar nog lite tid är jag rädd men jag hoppas på resultat om några veckor. Det är inte det lättaste landskapet att forska i heller men det ska nog gå :)

I helgen blir det att hämta biljetter till The Cadillac Band och Svenne Hedlund. Sedan blir det årets första loppis.





Jag önskar er alla en bra fredag och att ni får en härlig och solig helg.



Today is +2 degrees outside and it drops from the ceiling, maybe it´s spring, witch indicates that it is happening now. Nobody would be happier than me, I am so tired of this winter.
Yesterdat we were in town and buy food and I bought five books which I think is good. Now I have nine unread so I have to do this summer on the terrace.

Today is cleaning related. I hate it when dust rats make themselves known. Strange that they just get bigger and bigger :) jokes aside, this time they do not become so large in fact, I hate them.
I am doing genealogy research to a friend.

This weeken it will be to get tickets to The Cadillac Band .

Have a nice weekend






Kommentarer
Postat av: Znogge

Här är också takdropp och en hel del snö har förvunnit redan. Men minusgrader nästa vecka ändrar väl på droppandet...



Önskar dig en fin helg!

2010-02-26 @ 11:15:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Ha en fin helg!

2010-02-26 @ 15:30:05
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Lena Roshultskan

Tack ock lov så droppar det från vårt tak också, men mannen säger att det ska bli kallare i morgon redan och då bävar jag för hur svårt det kan bli på vägarna.

Du skriver om din städning och det låter som om du är som jag en gång var...hos oss är det minsann ingen skit i hörnena.Skratt.

Har också en trave olästa böcker...förstår inte riktigt det, men numera somnar jag efter bara något kapitel, förr kunde jag läsa i timmar? Men böckerna springer ju inte bort, så de ska nog bli lästa. =)

Jaså, Halland har dåligt uppdaterade register??? Ändå läser jag med skräckblandad förtjusning om att du tror att det ska gå...har jag sagt att du är oskattbar för mig...för det tycker jag!!!

Hoppas på en fin upplevelse med gammal go musik och kanske på toppen något "loppisfynd"!!!

Många tacksamma kramar!!!

2010-02-26 @ 16:40:39
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: margit

Tack för hälsningen!!!

Ja här har det regnat igår...och idag, snöat lite igen..och milt!!

Kramen vännen!!

2010-02-27 @ 23:20:01
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Vad roligt att få se och höra Svenne Hedlund! Han fyller ju 65 nu. Kan du fatta? Vart tog de åren vägen?

Och han ser ju ut precis som förr - eller ja, nästan. Han har skaffat glasögon nu ;=)

Soliga kramar från ett mulet Karlstad

Postat av: Juli

I hope you got all your cleaning done. It is nice when it is all done, but a pain to do. I hope you get the camera you want soon. We have a cheap digital one. I have thought about getting a better one, but I'm not sure I want to take the time to figure out how to use it correctly.



Have a great week!

2010-03-02 @ 19:04:29
URL: http://lonasfamily.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0