Gotland

I dagens tidning står det om folkmängden på ön




Själv tycker jag inte om detta nya utseende på tidningen, är invand med det gamla som var.




I den socken jag bor fanns det  2009-12-31 916 st

På hela Gotland 2008 fanns det 57.004 personer och 2009 fanns det 57221 det är en förändring med +217 personer.

Visby växer så det knakar och efter fyra år med minus vänder Gotlands folkmängd uppåt igen. Plus 217 personer är den största ökningen på 16 år.

Jag bor 1,5 mil från Visby och det tar ca en kvart med bil.

Det står även i tidningen idag att unga sover allt sämre. Jag måste ju säga att jag är inte ung men inte gamal heller men jag hinner knappt lägga huvudet på kudden förrän jag sover. Jag kan sova överallt och när som helst det är inga problem.


__________________________________________________________________

In today´s newspaper says the population of the island.
On the whole island of Gotland in 2008 there were 57.004 people and
2009 there wewe 87,221 there is a change of +217 persons.

Visby is growing fast, and after four yeras with less Gotland population turns upward again.
Plus 217 is the largest increase in 16 years.
I live 1,5 mil from Visby and it takes about one quarter by car.

It is also in the newspaper today that young sleep deteriorating. I must of course say that I am not young but not old either, but I barely have time to put my head on the pillow before I sleep. I can sleep anywhere and anytime there is no problem.





Ha en bra dag alla / Have a nice day


Kommentarer
Postat av: margit

hej Ingmarie!

ja vi reagerar ofta vid förändringar..."bäst när allt får vara "som det alltid har varit".

Vi är riktiga vanemännislor.

Här är det småruggigt idag, fick sopa av bilen närjag skulle ner på stan. Tar aldrig slut.

Önskar dig en fin dag/eftermiddag!

Kramen vännen!

2010-02-18 @ 11:57:49
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Det bästa är när allt är som man är van med.

Jag har heller inga problem med att sova

Ha det gott

Kram

2010-02-18 @ 12:29:17
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lena Roshultskan

Är också en vanemänniska i mångt och mycket, men en del saker visar sig efter ett tag faktiskt vara bättre än man från början trott.

Kommer inte ihåg om jag sagt det men...jag har aldrig varit på Gotland...vi har varit "på väg" många gånger men det har som sagt inte blivit så...tyvärr, efter det jag hört (och sett)så är det ju en fantastisk ö.

Kramar!!!

2010-02-18 @ 13:54:36
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Jag har faktiskt börjat vänja mig vid det nya utseendet på GA.

Hoppas ni får en trevlig shoppingtur till Visby!

Kram Ingrid

2010-02-18 @ 14:40:34
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Lambergsfrua

Eftersom jag inte vet hur den s¨g ut förut, kan jag inte uttala mig om förändringen. Man brukar vänja sig efter ett tag. Vår lokaltidning Nya Wermlands Tidning bytte från storformat till tabloidformatför några år sen. Samtidigt möblerade de om på sidorna också - nu tycker jag det är riktigt bra ;)

Soliga kramar från ett mulet och mörkt Karlstad!

2010-02-18 @ 18:19:47
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Znogge

När min rygg är som vanligt sover jag bra. men nu... Sömnen är verkligen viktig för oss.



Önskar dig en fin helg när det blir så dags!

2010-02-18 @ 21:32:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Siv-Britt

Vi kör ju GT,den är sej lik!

Var glad att du har lätt att sova, det är min fasa jag ligger ofta vaken till fram mot morgonen.Har blivit något bättre med andningshjälp.

Tack för gulligt brev!

Ha en trevlig helg! Kram

2010-02-19 @ 12:49:55
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Den 6:e februari 2010 så avled en bekant till mig pga leukemi. Han friskförklarades 2 gånger men ändå kom sjukdomen tillbaka. Sedan sommaren 2009 har han fått behandling men tillslut fanns det inget och göra vilket gjorde att leukemi tog över hans liv. Han blev bara 17år.



Så nu har familjen startat en insamling på barncancerfonden. Pengarna går till forskningen inom barncancer. De har under två dygn samlat in över 12 000kr. Var med och hjälp, minsta beloppet du kan skänka är 20kr. Läs mer på min blogg.

Tack och jag hoppas att du får en fortsatt trevlig dag!

2010-02-19 @ 13:11:03
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Dockie

Fin blogg,

allt bra? :)

kram.

2010-02-19 @ 13:35:11
URL: http://dockie.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Önskar dig en skön och bra helg

Kram

2010-02-19 @ 14:57:36
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Juli

It is growing, but still so small compared to where I live. I live in the state of Arizona. The capital is Phoenix. The population estimate for Phoenix is 1,500,000. I live outside of Phoenix, but one city runs into another and you don't know where one city starts and the other ends. My city, Chandler, estimates there to be about 250,000 people. Of course, there are cities just like mine all around me that lead you to Phoenix. So . . . a very different way of life for sure. I guess there are good and bad things about both. Thanks for sharing the interesting facts.

2010-02-22 @ 19:31:52
URL: http://lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: iidaa

det med att unga sover allt sämre stämmer..

Jag har inte sovit så dåligt som jag gjorde de senaste på flera år..

Hoppas få tillbaka stuket att jag bara lägger huvudet på kudden och så snarkar jag.

Nu ligger jag vaken till en 3-5 på natten innan min kropp vill sova.. Kvittar hur tidigt jag än är uppe.. :(

2010-03-04 @ 16:20:10
URL: http://iidaallansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0