Brevvänner / Pen friends

Hur många av er har brevvänner?
Jag har tre stycken som jag skriver till, det är vanliga brev med handskrivna brev. Skickade med vanliga posten.
Inte via mejl trots dataåldern. Jag tycker det är jätte roligt att skriva. Ibland blir det korta brev och ibland långa brev det är beroende på vad som har hänt i min vardag. Ibland händer det inte så mycket och ibland kommer allt på samma gång och då blir det mycket att skriva. Det som mina vänner skriver till mig stannar hos mig och inget av det för jag vidare. Men jag tycker det är svårt att hitta brevpapper här på ön.


Är det någon av mina bloggar vänner som är intresserade att få en till brevvän så är jag intresserad.


How many of you have pen pals? I have three pieces that I write to, there are standard letters sith handwritten letters. Sent by ordinary mail. Not with email, despite the digital age. I think it´s really fun to write. Sometimes the short letters and somtimes lengthy letter it really depends on what has happened in my life. What my friends write to me stys with me. But I think it´s had to find stationery here on the island

Is it any of my blog friends who are interested to get one to pen pal, I´m intrested


Ha en fortsatt bra tisdag / Have a great Tuesday







Kommentarer
Postat av: Ingrid

Förr hade jag brevänner både här i Sverige, i England, USA och Tyskland och så skrev jag långa brev till min dotter på Sicilien, men nu är det bara mail och sms som gäller. Ett och annat grattiskort och julkorten är det enda som sänds med vanlig postgång.



Kramar till dig!

2010-02-09 @ 14:18:54
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Juli

We do a have a boy in Africa that we send money to and write to sometimes, that's about it. I don't have a pen pal and I don't think I would be a very good one. I just have too many other things I want to do and run out of time. Maybe someday, but not at this phase of life. I have three kids that keep me busy. I teach them at home. They only go to school one day a week. That takes extra time and energy. Glad you enjoy your pen pals!

2010-02-09 @ 16:19:09
URL: http:///lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Förr hade jag många brevvänner men nu blir det mest

mail och sms skickar även kort till mina vänner

Ha en skön kväll

Kram

2010-02-09 @ 18:04:05
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: av Irja

Jag brevväxlar med barnbarn Stephanie,hon bor i

S-holm ,och med min barndomskamrat i Uddevalla,det räcker så bra för mig,förut hade jag många brevvänner,men när reumatismen slog ut är det jobbigt för fingrarna,så jag får nöja mig med de här..Hoppas du vaknar till en solig och trevlig dag..KRAM IA .....

2010-02-10 @ 00:51:06
URL: http:// 40-Talisten bloggplatsen.se
Postat av: Siv-Britt

Brevskrivandet är en del av mitt sociala liv, och har ett stort antal brevvänner, ingen riktig koll. Köper mycket brevpapper via Tradera. Det är brev på väg till dej!!

Kram

2010-02-10 @ 10:00:00
Postat av: Hanna

Har en romantisk TÄVLING i min blogg nu!

Kika gärna in och delta..



Kram

2010-02-10 @ 10:12:15
URL: http://h88.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Som ung hade jag många brevvänner både i Sverige och utomlands. Snyggt brevpapper var viktigt då. Idag är jag en mailperson och skickar bara brev till två vänner, som saknar dator. De breven skriver jag på datorn... Grattis- och julkort blir det förstås. Måste nog tillstå, att jag är nöjd med det.

Önskar dig en fin onsdag!

Varma kramar!

2010-02-10 @ 12:31:36
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Tänk så roligt att det fortfarande existerar brevväxling...jag har nog i och för sig inte reflekterat över det, utan trott att alla i likhet med mig numera pratar i telefon eller mailar (sms:ar gör jag dock inte). Ett fåtal påskort skickar jag samt c:a 30 julkort...och självklart gratulationskort...en del gamla traditioner är roliga att hålla fast vid :o)

Önskar dig en bra fortsättning på dagen!

Kram

2010-02-10 @ 13:18:58
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: Znogge

Jag tror det är ovanligt med brevvänner numera. Men nog är det något visst med snigelposten. Själv skickar jag alltid vanliga vykort när jag är på resande fot.

2010-02-10 @ 16:22:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: margit

Ja inte ofta man skriver brev ..idag...det är ju datorn...och telefonen...och lite face book...Tänk va tiden har förändrats..

Kramen min vän!!

2010-02-11 @ 00:37:39
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0