Annandag jul / Little in englisch too

Idag är det sista dagen på julen för det här året.
Vi skulle till min mamma på julafton men vi kom inte ända fram pga all snö som finns på Gotland. Vi fick vackert åka hem och fira utan henne. Men det var jag och min man och hans två söner som firade och det var lika trevligt.


Dagen innan julafton så kom Markus och Lisen och åt lite julmiddag med oss andra.

Duken har jag köpt i spanien för ett antal år sedan





Fåglarna måste ju ha sin mat också.







Denna fina bricka med ljus fick vi av Markus och Lisen



Min man har arbetat både juldagen och annandag jul, eftersom det har kommit så mycket snö.
Han går av sin beredskap på torsdag som tur är så vi kan göra något ihop.

Nyårsdagen ska vi till mamma (om vi nu kommer iväg för all snö) och fira julafton, det finns ännu julklappar som inte är öppna, både till henne och min son med pappa.

Tro det eller ej men det snöar just nu. Nu vill jag ha vår och att man kan ha dörren öppen så hundarna kan gå som dem vill.

_______________________________________________

Today is the last day of Christmas for this year.
We could go to my mother on Christmas Eve but we did not come all the way beacause of all the snow that is on Gotland. We had to go home and celebrate withour her. But it was med and my husband and his two sons who celebradet and it was just as nice.
My husband has worked on Christmas Day and to day as it has been so much snow.
New Year´s Day we are going to my mom and celebrate Christmas Eve, it´s even Christmas presents that are nog open .
Belive it or not but it´s snowing right now.
Now I want spring to come and that I can have the door open .


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Vi har haft mer tur med vädret här, men kallare!

Ni tycks trots allt haft en trevlig jul!

God fortsättning! Kram

2010-12-26 @ 11:15:09
Postat av: Siv

Hej,

det var förstås inte kul att det var snöhinder men då har ni jul och presenter kvar :) Vi har haft en lugn jul. Önskar er ett gott slut och ett gott nytt 2011! Kram

2010-12-27 @ 17:47:50
Postat av: ansepanse

vilken fin duk! tråkigt att ni inte kom fram till din mamma, ni måste ha fått jättemycket snö då

kramar

2010-12-27 @ 19:04:00
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0