15 December

Så äntligen ska jag kanske få till en ny blogg igen, det är inte lätt alla gånger och hitta på  något.

Jag har i alla fall varit hos Siv och Erik i Södertälje, Siv fyllde år så jag uppvaktade henne på lördagen.
Fredagen tog jag morgon båten till Nynäs där jag blev hämtad, Tack Erik för att du hämtade och lämnade mig.

På eftermiddagen samma dag kom Monica och hennes man samt vovve, det skulle göras smörgåstårta och så här blev det, det blev två stycken




Det tog några timmar under trevlig samvaro.

Lördagen kom gästerna efter klockan tre, jag sätter inte ut några bilder eftersom jag inte vet om jag får det på gästerna, så det får vara. Det var människor som jag har träffat många gånger förut och som jag räknar som mina vänner också. Sammanlagt så var vi 16 stycken. En mycket lyckad lördag.


Söndagen åkte vi till Skärholmen






Jag har inte varit där på jätte många år, det är ett helt innecentrum nu.
Jag pryade där som 15 åring i deras djuraffär.


Sedan åkte vi vidare till Yvonne och Kjell i Hägersten
Yvonne är keramiker och dom är jätte trevliga och där blev vi i några timmar innan vi styrde färden mot Södertälje igen. Sedan hade Erik lagad god middag och det var dags att packa för färden hemåt på måndagsen igen. Denna skylten hittade jag på vägen i Södertälje medan vi satt i bilen och väntade på att få grönt ljus



På vägen till Nynäshamn så saktade Erik ner och jag såg ett rådjur och tog ett kort men det var långt bort




Jag checkade in efter att tagit farväl av Siv och Erik i terminalen i Nynäshamn
Jag såg att det stod vakter vid väskinlämningen efter det som hade hänt på lördagen i Stockholm, efter jag lämnat in min väska så ville dom se i min handväska och kasse jag hade med mig på båten.
Jag fick godkänt av dom :) Dom tog massor av folk och kollade väskor.


Det var nog allt för den här gången


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Roligt med lite avbrott i vardagen!

Jag trodde du skulle stanna till måndag?

Ha det bra!

2010-12-15 @ 10:58:07
Postat av: ingmarie

Siv-Britt: Jag åkte på måndagen hem..har ändrat på bloggen nu :)

2010-12-15 @ 11:16:20
Postat av: Ingrid

Hejsan och välkommen tillbaka till bloggen!



Ni verkar ha haft fina dagar och det måste vara skönt att få komma iväg ett tag.

Kalendern har du hunnit med trots att du inte varit hemma, det tycker jag är roligt.



Kram Ingrid

2010-12-15 @ 12:30:26
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Monica

Vad fint du har beskrivit din vistelse i Södertälje. Du är en mycket god författare.

2010-12-15 @ 12:58:18
URL: http://www.123minsida.se/Godalivet
Postat av: Juli

That food sure looks good! It looks too nice to eat. Hope you enjoyed it! :)

2010-12-15 @ 16:13:53
URL: http://bargainbeliever.com
Postat av: Siv

Tack för några trevliga dagar tillsammans med dig. Vi hann med en del och det var roligt att du även fick träffa våra vänner med anledning av min födelsedag.

Ha en fortsatt fin vecka.

Kram Siv

2010-12-15 @ 18:19:11
Postat av: Catharina

Låter som en trevlig fastlandsvistelse och vilken otrolig smörgåstårta : )

Kramar

Cathi

2010-12-15 @ 20:21:43
Postat av: Love

Det är så livet ska levas. Umgås med vänner och förgylla upp tillvaron. Här väntar vi oväder men ni kanske klarar er denna gång. Jag vill inte heller ha mer snö men den får gärna ligga kvar.

Du har fått så fint på din sida och nu är det inte många dagar kvar tills tomten kommer.

Har väl börjat baka lite men här jäktas det inte.

Jag älskar julen och vill inte förstöra dagarna med stress o jäkt. Allt blir nog bra och det viktigaste är att vi får vara tillsammans med barn o barnbarn.

Gauis ska få en stor fäll att sova på och ett nytt halsband. När vi var på julmarknad så kröp han ur det han har nu och jag blev jätterädd men han stannade så jag fick tag på honom.

Ha det så bra Ingmarie tills vi bloggar nästa gång.

Kram från Love

2010-12-15 @ 22:16:05
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0