Råttor och Möss

I dagens GA står det att
 "Råttorna frodas i höstruskets spår"
De kryper ur sina hålor och tar sin in där det är torrt.

Gotland invaderas just nu av råttor och möss. Det är ett problem säger dom på Aniticimex.

Regnet är orsaken till att dom söker sig in i hus, ladugårdar, soprum och garage som är trivsamma platser för gnagarna. Det spelar ingen roll om man har rent eller skitigt hemma, dom kommer ändå. Råttor och möss älskar där det är torrt. Råttorna kan bli upp till 30 centimter och då är svansen borträknad.






Vi har haft möss inne men då har dom varit döda eller fastnat i fälla, vi har lagt ut råttgift.



Alla ungdomar som går i skolan här upp till dom fyller 20  år får något som heter "Bussiga Kortet" då får dom åka gratis hela läsåret men inte på sommaren. Tekniska nämnden beslöt att dra in kortet för ungdomarna. Ungdomarna i Visby fick tydligen behålla det på innerstadstrafiken om jag har förstått det rätt men i dagens tidning står det följande.

Nu går Tekniska nämnden vidare till kommunfullmäktige med förslaget att avskaffa Bussiga kortet i Visby.


De som köper månadskort som min son gör kostar 670 kr och det på ett studiebidrag som inte är för fett kan jag tala om. Han har fyllt tjugo år så han får köpa eget busskort.

Det var lite om vad som stod i tidningen idag.
Önskar er alla en fin dag.
Kika gärna in på min hemsida www.ingmarie.se


Kommentarer
Postat av: margit

Hej Mimmi! Tack för hälsning! Angående råttor och möss!!! Titta gärna i mitt inläjgg januari månad. "Katten och råttan" så får du se vad som hände under en natt...

Sedan i oktober, en lördagmooron så när jag kom in i vardagsrummet så låg en död mus på mattan...förstod att Linus även denna gång var den som DÖDAT....och lämnat.!! Dukitg katt..

Kram/ Margit

2009-11-26 @ 14:01:27
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Boppan

BLÄÄÄÄH för råttor.Jag skriker om jag ser en mus på golvet men om en RÅTTA skulle klampa in i mitt hem ... ja jag skulle nog SVIMMA!! RYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYS..

:-(

2009-11-26 @ 18:48:21
Postat av: Ulla-Britt

Hej Mimmi!

Råttor det låter inte något kul jag tycker dom är otäcka när dom blir så stora.

Hoppas dom inte kommer till oss.

Busskort som dras in ja inte blir man förvånad längre det handlar ju bara om pengar och besparingar.

Trevlig Advent kram U-B

2009-11-27 @ 09:37:55
URL: http://ulla-britt.bloggplatsen.se/
Postat av: Daniel

Irriterande med möss



Men bra med råttgift... bättre än smällfångare!

2009-11-27 @ 10:56:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Simone

Ja då det ska ja säkert kunna göra någon dag... har hjälpt rätt många med bloggen...

2009-12-01 @ 17:32:48
URL: http://kennethsfru.blogg.se/
Postat av: Simone

Här e en sida, hur enkel som helst för att leka o ändra sin blogg



http://www.designadinblogg.se/

2009-12-01 @ 17:42:54
Postat av: Lillemor

Hej!



Möss går väl an men fy för råttor!

Har man själv djur ska man akta sig för att

lägga ut råttgift. Det kan sluta med förskräckelse.

kramen

2009-12-02 @ 16:39:35
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0