Pengar

Ja det är säkert ett problem för många i dagens samhälle.






Jag har en sjukpension som jag klarar mig bra på fast det finns utgifter. Vill jag ha något så sparar jag till det och inte köper för köpandets skull. Jag har flera tusen kronor kvar till nästa månad. Jag gör inte av med så mycket.
Men det finns nog dom som inte har något kvar i slutet av månaden när allt är betalt.
Socialen har jag aldrig varit på och tänker aldrig sätta min fot där heller. Jo jag jobbade en sommar där för många år sedan och vet hur det går till och folk som var inne och grät för att dom inte hade mat eller pengar till hyra. Nästa sak jag ska köpa blir nog en kamera, ska spara till den så jag får en sådan jag vill ha.
Julen står snart inför dörren och det ska handlas julklappar, men det blir inga dyra sådana.
Finns nog människor i dagens samhälle som inte har råd att köpa några julklappar till sina barn.

Ja det var lite om pengar.


Annars så tycker jag det rullar på. I slutet av november åker jag till södertälje och mina två goda vänner, mannen i den familjen fyller år och det måste ju firas eller hur E. Ska bli roligt att träffa hans släkt och vänner igen. Blir där några dagar men sedan är det skönt att komma hem igen och julpyssla i huset.

Den 21 är det hundutställning  då ska både Queen och Alice ställas ut. Queen ska ju föreställa jakthund...hmm...ja inte skäller hon i skogen så jag vet inte vart det ska sluta. På kvällen efter utställningen är det middag med musik och lotterier, det brukar vi gå på varje år.

Det är väl det som händer inom det närmaste tror jag. December månad vet jag inte om det händer något särskilt.

Jo M ska flytta igen den 15 dec i år  och sedan igen 1 juni nästa år igen, jag hoppas du sitter ner kusinhustru när du läser detta.
Du kan ju ge informationen vidare till din svärmor och min faster.


Ha det så bra alla. Det blev lite längre blogg denna gången

Sköt om er och må väl.


Kommentarer
Postat av: Kusinhustrun

Oj, Igen!!!! Jisses vad hon far omkring!

2009-11-03 @ 17:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0