Vikten

Ja nu har jag bestämt mig...igen....att gå ner i vikt. Nu är det slut med allt godis och goda bakverk osv.
I alla fall här hemma, går man bort på kalas så kan jag smaka en liten bit.

Nu blir det ingen

Potatis
pasta
vitt bröd
godis
bakverk
socker


Istället mycket

grönsaker
lite frukt (det sägs att man inte ska äta frukt när man vill gå ner i vikt...varför vet jag inte ännu)
Dricka mycket vatten så man inte har den där hungerskänslan

Fisk
kyckling
kött

Nu ska vi se hur det går med vågen


Istället för godis får jag väl ta en morot, eller har någon annan något förslag.


Nu blir det frukost, lunch och middag.

Lunch har jag aldrig ätit så nu får det bli soppa och knäcke macka.
I kväll blir det kyckling med sallad till.

Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Jag har ju fått konstaterat att jag har lite diabetes. Så jag lägger ju om allt med, men harså att jag kan äta sött vid festliga tillfällen. Men har köpt nötter ibland, finns mixpåsar att köpa. Tar det istället för godis. Sötmandel funkar. Lycka till!! Kram!! PS. Jag har gått ner 8 kg.DS.

2009-05-15 @ 17:29:06
Postat av: eva björklund

man ska inte äta frukt för att den innehåller mycket fruktsocker o binder fett. däremot rekomenderar gi metoden kaffe som förbränner fett om man tar det i lagom doser. men det är så skönt med gi man blir riktigt mätt o efter en vecka känner jag mig mycket piggare. önskar dig lycka till. kramizz

2009-05-17 @ 19:35:08
Postat av: Brittan

Tänk på att du inte gick upp de här kilona på någon vecka utan det kom smygandes under en längre tid.Nu när du ska gå ner i vikt så ge dig också tid till att gå ner dina kilon utan att gå upp igen.Jojo-bantning är inget att ha.Jag brukar lägga grönsaker på tallrikarna innan vi äter då äter även sambon mer grönsaker än han brukar.

Kan ju vara bra för er båda!

Kramis!

2009-05-18 @ 12:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0