Matlagning och annat

Jag avskyr att laga mat, tycker inte det är roligt heller.
Jag lagar mat fem dagar i veckan, de andra två dagarna strejkar jag.
Jag bakar kanske tre gånger om året och då mest till julen.
Jag är inget bra på bakning.
Jag minns min fasters kakor, dom bruna lite avlånga tror det var sirapskakor
eller vad dom heter, dom var goda. Köpte några på en marknad men de gick
inte att jämföra mot hennes.


Jag undrar om min farmor bakade mycket ?
lagade mat gjorde hon nog för hon hade fem barn att föda.

Jag skulle aldrig kunna bli  en mat tant  som står i skolorna och lagar mat.
Jag skulle misslyckas på en gång. Men maten står på bordet dom fem dagarna i veckan när min man kommer från arbetet



Min man å andra sidan är en hejjare på att laga mat.

__________________________________________________

Ibland tänker jag tillbaka på personer som jag har mött och aldrig mött.

Min mormor kommer jag ihåg, min morfar dog när jag var tre år.
En bild har jag tillsammans med min morfar och det är så roligt att ha.





Det är jag som är den lilla flickan som sitter i knät på min pappa och min morfar längst till höger

Bild på farmor och farfar och jag  tillsammans finns nog ingen alls. Kusinhustrun kanske kan fråga sin svärmor
om det finns någon sådan bild.

Min mor har bara där jag står utanför deras lägenhet men inte tillsammans med dom.
Dom dog när jag var fem år.




Jag när jag står utan för farmor och farfars lägenhet.

Sedan dess har jag aldrig varit i Virsbo där dom bodde. Men en dag så ska jag åka dit.

I detta hus så sägs det att de ska ha bott det heter "Lövviks"



Denna bro skall även farfar ha varit med och byggt




Kusinhustrun kan väl visa sin svärmor dessa bilder nästa gång hon är hos er.
Kan kusinhustrun även fråga sin svärmor om hon har något fotografi från sitt barndomshem så kanske du kan scanna in det åt mig. Ni finns ju inte så långt ifrån varandra eller hur?
jag vet att kusinhustrun läser detta.



Hösten kom tidigt  i år, det regnar och blåser så det står härliga till.
Nu har jag fått skriva av mig lite men jag skulle kunna skriva mera men det får vara för den här gången



Kommentarer
Postat av: Eva

vill bara säga att det inte blir så ofta numer...kram... att baka alltså

2009-05-06 @ 11:32:32
URL: http://avenietshtor498.blogg.se/
Postat av: Siv

Jag bakar inte heller ofta, eftersom vi bara äter kaffebröd när vi har gäster. Men idag har jag bakat morotskaka och pepparkaka på mix. De brukar bli goda speciellt när man tillsätter ägg och smör.

Bra att ha i beredskap i frysen :)

Kram

2009-05-06 @ 21:36:37
Postat av: Brittan

Kul att du ville ta in mina bilder från Lövviks

här också!

Jag tycker om att baka och laga mat men då ska

jag ha tid och inte när det är bråttom eller

när man kommer hem efter jobbet och är trött.

Då är det mest en pina att behöva göra det.

Kramis!

2009-05-07 @ 07:04:29
Postat av: kusinhustrun

Yes, jag ska visa min svärmor bilderna och fråga henne om fler bilder, nästa gång hon är här.

2009-05-07 @ 18:12:53
Postat av: Micke

Skoj med bilder som berättar om andras minnen

o livsöden.

Må väl.

2009-05-07 @ 20:58:25
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0