Snöoväder

på Gotland idag med i alla fall där jag bor var likadant i går men då trotsade vi snön och åkte till min svägerska och svåger på fika och semla. Blev även klippt av en kompis till svägerskan.
Jag har börjat elda och måste trotsa snön om jag vill gå ut och hämta ved och ge fåglarna mat och även ta en tur till poslådan som ligger en bit bort. Vi bor ju i min mans föräldrarhem och från början så hade dom brevlådan utanför grinden men den flyttade posten och då ville min svärmor ha den kvar för hon hade svårt att gå men icke då så lådan är kvar där den är, inte får jag ha det bekvämt men det är skönt på sommaren att ta en promenad.

Hundarna vill inte vara ute så de ligger framför spisen och sover. Vi har Alice mamma på besök och Alice är hos sin uppfödare och har nu varit det i två veckor men det går ju ingen nöd på henne. Hon måste lära sig att vara där också.


                                                                                   


Måste bara visa det senaste tillskottet som är 11 månader nu. Dancing Queen , hon är det goaste som finns och har ett jätte fint temperament

Ha det bra i snön alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0