Räkningar

Betalar jag inte men dom är dyra så det räcker till ändå.

Telefon räkningen från telia är på drygt 700 kr var tredje månad och vi ringer för ca 90 kr på tre månader. Sedan är det alla avgifter som till kommer. Har vi råd att ha telefon kvar????? vi har funderat på att bara ha mobil men än har vi inte bestämt oss, vi har ju bredbandet på telia, då måste vi nog flytta det med.

Sedan betalar man tv-licens, varför då egentligen när man har betalt boxern och betalar en avgift till dem varje månad.

Sämre löner har vi på Gotland och dyrare mat än andra län.

Patientavgiften hos läkaren är dyrare här än övriga Sverige.

Var det bättre förr ???
Vad tycker ni???

Jag betalar inga räkningar för jag är en lyxhustru och då lever jag i lyx. Min man måste arbeta för att  försörja mig för att jag ska kunna  vara en lyxhustru,, pengarna i skattkistan börjar nu tryta så jag måste ha mera pengar.
Säljer lite på Tradera för att jag ska kunna unna mig något.



                                                                                

Vi var och handlade lite virke i  går till vår planerade uteplats, vill man leva i lyx så.

Ta det jag skriver med en nypa salt, de som känner mig vet hur jag är och hur vi lever.

Nu ska jag elda lite i vår lyxiga kamin så vi får värme och elkonstnaden sjunker...allt för att vi ska leva i lite lyx.

I kväll ska vi äta lite rester från igår, allt för att spara några kronor.



                                                                              

Dessa vill jag ha mera av,,,någon som vill ge mig några hundra lappar så jag får leva i lyx resten av livet.

                                                                 Lyxiga hälsningar från en lyxhustru

Kommentarer
Postat av: Kusinhustrun

Jag har lite monopolpengar du kan få... fast det är väl inte till någon hjälp!

2009-04-21 @ 12:47:34
Postat av: S-B

Ja det är en evig kamp att få det att gå runt.

Får du inte ett litet nödhjälpsbidrag för egen del?

2009-04-22 @ 13:23:32
Postat av: Eva

Meeen livet äääär värt att leeeva troooots at maaaan iiiinte kaaaan leeeeva i lyyyyyyyx

HAHAHAHAHAHAHA

2009-04-25 @ 13:53:32
URL: http://avenietshtor498.blogg.se/
Postat av: Micke

Men ni kan väl ha IP telefoni vi har det.

Kolla med telia.

Ha en skön söndag.

Må väl.

2009-04-25 @ 22:59:13
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0