vilken härlig resa

jag äntligen har gjort, inte varit på fastlandet på 1,5 år pga codvid-19.
 
Torsdagen
 
Siv och Janne hämtade mig i Nynäshamn när båten kom in.
Vi åkte direkt ut till Olles grav, Olle är Sivs svåger, en väldigt vacker grav, vi köpte blommor
 
 
 
och tänkte lite på honom där vi stod.
 
 
Sedan åkte vi till Mångfaldens Hus i Nykvarn
 
 
där träffade vi Olles son Robert och vi fikade alla tillsammans.
 
På kvällen var vi bjudna till Lennart som var Olles bror och den som är kvar av bröderna.
Han och frun bor i Kallhäll, vi blev bjudna på mat. Mycket trevligt var det
 
 
Fredag
 
Åkte vi till Västberga Kyrkogård för att jag skulle ta ett sista farväl av min vän som jag känt sedan vi var 7 år, hon dog förra året i en ålder av 64 år. Siv tog foto.
Även min en annan skolkamrat kom och hälsade, honom har jag inte sett på många herrans år men vi har fått kontakt igen, det var trevligt.
Blommorna i vasen har jag köpt.
 
 
 
Sedan åkte jag och Siv och Janne och hämtade upp Kerstin och vi var till Lyran och fikade, trevligt för Kerstin har jag inte träffat på några år.
Efter det så var vi på Hägerstensåsen där jag är uppvuxen, jag gick runt och fotade och siv o janne åkte med bilen upp till centrum så jag gick och flanerade dit
 
 
 
Lördag
 
Då åkte vi till Västerås till Jannes dotter Linda och hennes sambo Andreas, dom hade två söta kaniner som gick ösa i lägenheten, inga sladdar inom synhåll som dom kunde tugga på
 
 
Så mjuka och gulliga
 
 
Söndag
 
Då gick hemresan, jag har haft några trevliga dagar och träffat mycket människor.
Jag får se när jag åker tillbaka, det är tänkt i December men mycket beror på väder, båtar och covid-19. Så vi får se tiden an helt enkelt
 
 
Cyber kramar till er som orkade läsa till slutet

Kommentarer
Postat av: may-Gret

Roligt att läsa

2021-09-14 @ 16:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0