Helgen på fastlandet

Ja nu har jag o maken varit på fastlandet, vi bodde hos S o E i Södertälje, vi tackar för att vi fick bo hos er :)
 
Karlarna skulle se SSK-DIF på lördagen där SSK vann med 4-2
 
Vi började vår färd när vi åkte av gotlandsfärgan
 
 
 
Och naturligtvis så fick vi något stort åbäcke framför oss
 
 
 
Vi hittade fram till våra vänner och när vi kom fram blev vi bjudna på varma mackor, sedan åkte vi ut till stora staden Stockholm och tittade lite på kändisgravar men först så fick vi stanna för dom hade broöppning på Liljeholmen
 
 
Vi åkte vidare till Katarina Kyrka , som faktiskt brann 1990 dom beslutade att bygga upp den igen
 
 
Jag tände ett ljus för mina vänner och släktningar som inte finns på jorden
 
 
vi tittade lite på några kändisgravar som finns på kyrkogården
 
Cornelis Vreeswijk, skådespelare o trubadur
 
 
Tosse Bark var svenska kompisitör, musiker, sångare o skådespelare
 
 
Björn Wigardt,  författare, tecknare, kompositör, korsordsmakare
 
 
Git Magnusson var svensk krögare
 
 
Anna Lindh,  Hon var rikstadsledamot 1982–1985 och 1998–2003, miljöminister 1994–1998 samt utrikesminister 1998–2003.
 
 
 
Lasse Strömstedt, författare och debatt, han var gift två ggr med Ann-Christine Bärnsten som är författare och sångerska och som är min konfirmationskompis från Hägerstensåsen
 
Det var dom gravarna vi tittade på i det lite kyliga vädret. Sedan åkte vi vidare till Globen och gick o kikade i affärerna där och där jag äntligen fick tag i en kappa som jag trivs i så här kommer en bild på mig och min kappa
 
 
 
Sedan åkte vi vidare till Södertälje .
 
Det var allt bloggande för den här gången. Ha det så bra
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så fina bilder från kyrkogården!

Så snygg kappan är!

Den kommer du säkert att få glädje av nu när kylan kommer.

Kram, Ingrid

2012-10-29 @ 10:58:00
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv

Det var en mycket trevlig helg! Kyliga vindar men sol. Bra bilder som du tog. Kappan är så snygg på dig. Tack själv, vi ses snart igen. Kram

2012-10-29 @ 13:43:48
URL: http://siv.dinstudio.se
Postat av: Siv-Britt

Ni tycks haft en fin helg! Man behöver uppleva lite annat ibland! Snygg kappa fick du tag i också.
Tack för att du delar med dej av bilder o upplevelser! Kram

2012-10-29 @ 23:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0