Måndag

Jag är dålig på rubriksättning

I helgen har vi firat svärmor som fyllde 88 år, hon fick en tavla av ringmuren med domkyrkan i bagrunden som jag tagit och satt inom glas och ram, den blev hon glad för och en blomma.
Det var syster o bror till min man som också var där även en systerdotter med familj var hos svärmor.
Sedan var vi på källen och åt middag hos vänner.

Söndagen var nästan tropisk värme i alla fall på Gotland, på kvällen var maken och jag o två av våra stora hundar nere vid Svajdestugan för lite motion



Vi gick den korta slingan med tanke på den ena taxen



Men nästa gång ska vi gå 2,5 km den gula markeringen, den korta var för kort.
Vi ska gå en gång i veckan har vi sagt, det var skönt att röra på sig och sedan mår ju min kropp bättre av det.
Naturen kunde vi inte heller klaga på.
Nu klockan 8.30 på morgonen har vi redan 20 gr varmt och solen håller på att bryta igenom.

På lördag är det Slite marknad som vi ska besöka.


Vi ska ju få fiber inom Roma/Björke och det var stormöte i fredagskväll och det kom mycket folk så nu är det bara att alla fyller i kontrakt och börjar betala in vad det ska kosta så dom kan börja gräva ner kabeln. Men tyvärr så har allt dragit ut på tiden för folk har inte svarat om dom ska vara med eller inte så vi kommer nog inte att få fiber färrän högst augusti nästa år.

Ni får alla ha en fin dag och vecka


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Röra på sej är ett måste för våra trilska kroppar. Känner genast om jag "fuskar".

Här är fibren också på G, men med hälften sommarfastigheter har det tagit tid att få svar.

Ha en fin vecka!!

kram

2012-08-20 @ 09:50:22
Postat av: Ingrid

Det är fiber på gång lite överallt nu. I Fröjel och södra delen av Klintehamn också. Men tid tar det och mycket tjafs är det!!



Ha det så gott!

Kram, Ingrid

2012-08-20 @ 15:44:04
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0