Återgår till det normala igen

Tänkte jag skulle skriva lite om vad som hänt i sommar. Jag börjar med Maj månad då jag i slutet var uppe på fastlandet hos goda vänner. En dag var vi på en radiokanal och kikade o lyssnade,,,jätte roligt. Tack för det.

Juni hände väl inget särskilt tror jag. Midsommar tillbringade vi på Sandhamns camping i goda vänners lag.

Juli hade vi planerat en vecka på fastlandet med husvagnen i södertälje men fick inställa allt pga att en hund började löpa som inte hade gjort det på över ett år o så klart några dagar innan vi skulle åka så började det, uppfödaren vi brukar lämna till har hanhundar så vi kunde inte lämna henne där, så vi fick vara hemma. Maken hade fyra veckor, den första veckan var vänner från Skåne här och körde rally. En vecka var makens äldste son här med flickvän och nu har tiden gått så fort att maken börjar jobba på måndag igen. Då blir jag ensam hela dagarna igen. Men det går bra.
På tisdagsmornarna får jag lyssna på Kjelle på radion så jag får lite liv i huset, annars så lyssnar jag faktiskt aldrig på radion.

Idag har vi varit hos veterinären med Alice och tagit bort tandsten, så just nu ligger hon i mitt knä och mår inte så bra.



Nästa resa jag kommer att göra som jag planerar är i December till mina goda vänner igen :)
Hoppas på att få träffa flera vänner

Varför är det så att när man skiljer sig så försvinner dom flesta vännerna, nu har jag varit skild många år innan jag gifte om mig igen och förlorat en hel del vänner , vet att det är flera som har det så. Det är svårt att få nya vänner och kunna lita på.
Dom jag verkligen litar på finns i stockholms området och det är flera stycken.

Regnet har bara öst ner idag men nu är det uppehåll för stunden.

Ja lite blev det skrivet i alla fall. Jag brukar inte uppdatera bloggen så mycket för det ges inga kommentarer i själva bloggen så då vet man aldrig hur många som läser den

Ha det så bra och sköt om er


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul med en liten uppdatering i alla fall!



Det där du skriver om att man förlorar vänner när man skiljer sig gäller nog också när man blir ensam av annan anledning. Man passar helt enkelt inte in längre på parmiddagar och tillställningar.



Jag har fått kontakt med några andra ensamma kvinnor här på området, annars är det tunnsått med det sociala livet just nu.



Tur att man har SPF, barnen och så bloggen förstås!!



Kram, Ingrid

2012-08-10 @ 16:24:50
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv-Britt

Kul att du skrivit, jag tittar ofta in för att kolla!!

Håller med Ingrid att även när man blir änka försvinner vänner. Nu upplever jag att alla har så mycket att socialt umgänge hinns inte!!

Vi har haft fastlandsbesök ett par veckor, men nu är det renovering som upptar tiden!

Efrersom jag ingen egen bil har, kan jag inte bara ge mej av, annars hade vart så kul att komma till dej Ingmarie!! Får se när det blir!!

Blogga på!! Kram

2012-08-12 @ 19:05:15
Postat av: eedaaa

Jag får inte heller så många kommentarer på min blogg.

men jag ser på statistiken att jag har ungefär 30 läsare om dagen! :) Tänk att det är 30 som vill läsa om mitt liv! :)

2012-08-12 @ 23:17:29
URL: http://eedaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0