25 år



Nu ska vi se om jag får med allt som jag kommit ihåg från 25 år tillbaka.


Min mormor Gerda dog i Januari 84 år gammal




Hennes son Sylve dog 42 år gammal i Mars


Jag och min dåvarande man köpte vårt första hus tillsammans och gifte oss några månader efter det. Vi har varit skilda ett antal år nu.



Jag tog mitt korkort




Körkortet har jag bara visat en gång för polisen på alla dessa år.


Åkte på min första resa till Tunisien, då gick resan från Danmark


_______________________________________________________________


I år firar jag och min man tio år tillsammans

Jag har redan nu börjat planera semestern nästa sommar med husvagnen på fastlandet så mina kusiner i värmland får se upp, jag hoppas det blir av och att ingenting kommer emellan.

Lördagen tänkte vi ägna åt Kräklingbo Marknad och sedan hem till mamma en sväng och sedan vidare till campingen och våra goda vänner.

Jag önskar er alla en härlig helg.


Kommentarer
Postat av: Siv

Det var mycket det, både roligt och sorgligt...med önskan om en trevlig söndag.

Kram

2011-09-11 @ 01:54:32
Postat av: Love

Hej Ing-Marie!

Jag försökte komma ihåg något 25 år bakåt i tiden men inte ett dugg. Borde leta reda på dagboken från det året. Jag har skrivit i många år och det är kul att läsa. Så mycket som fallit i glömska.

Har nu läst igen hos dig och set att du också har fibro. En jättejobbig sjukdom som jag dragits med i 30 år. Ingenting har blivit bättre utan snarare sämre och vissa dagar är helt förstörda.

Man kan ta piller för den värsta vårken men inte mot den fölamande tröttheten. Gör man något skoj så ligger man oftaq dagen efter. Tycker det är jobbigt att planera någonting. Lyckan är i alla fall att det inte är farligt men kan vara ärftligt för dotter har samma sak och hon är 40 år.

Nog om detta elände.

Kul att du planerar för nästa sommar och har det att se fram emot när det är jobbigt i vinter.

Tror du att det bli en lika hård vinte i år.

Vissa säger ju det men jag har tittat på rönnbären och enligt mig blir det bättre.

Drömmer om att kunna resa till sonen i Thailand men när mannen inte kan klara sig själv vet jag inte hur det ska gå till. Tyvärr blir han inte bättre så det är jobbigt psykiskt också för oss båda.

Va har varananndagsväder här. I dag mulet grått o regn i går varmt o strålande solsken.

Alla pelargoner o Fuksior är intagna i uterummet för man vet inte när nattkylan slår till.

Jag känner verkligen inte för att laga middag i dag men dom andra lär väl bli sura om inget kommer på bordet. Ingen söndagsstek utan fisk i ugn.

Jag önskar dig en skön höstvecka med man o vovvar.

Kram

Love.

2011-09-11 @ 16:44:35
Postat av: Elisabet Björklund

Fint att du delar med dig. 25 år bakåt ja det har häbnt en hel del när man tänker efter.

2011-09-11 @ 18:14:21
Postat av: Siv-Britt

Jag är lite tveksam, stämmer det med tio år?

Kram

2011-09-12 @ 11:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0