Nu är det kört tänkte jag

när jag blev invinkad


Jag var inne i stan och klippte mig så nu har jag nästan inget hår kvar, jo lite finns det väl men det var mycket som ramlade av. När jag skulle åka hem så på Follingboväg var det poliskontroll och dom tog in mig.
Jag tog körkort 1986 och aldrig visat det eller blåst för polisen, men idag tyckte dom att det var min tur,
men jag var nykter och körkortet kollade dom och jag fanns inte i registret över brottslingar.

NTF var där också så jag fick svara på ett par frågor på papper och sedan kom dom och kollade vad jag ringat in och utav tio frågor hade jag sju rätt så det var inte så dumt.

Sedan släppte dom mig och jag kunde ta med mig solen och fara hem igen. Vädret är ju helt underbart idag.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har blivit stoppad två gånger sedan 1963. En gång nere vid hamnen i Visby när jag var på väg hem från jobbet och en gång i Burgsvik när vi var på väg till Hoburgen. Båda gångerna befanns jag vara nykter och det var inte något fel varken på bilen eller körkortet.



Ha en skön dag i solskenet!

Kramar

2011-01-31 @ 12:29:07
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Gunsan

Ja,,det var duktigt att inte behövt hamna i en kontroll förrän nu då :-). Själv tog jag också körlort 1986. Blev (som jag trodde) stoppad på Follingboväg med på hemfärden till Roma. En polis stod och viftade så vad tusan skulle jag göra,,jo,,bara att köra av tänkte jag. Visade sig att det var bilen efter mig han vinkade in hehe. Inte alla som frivilligt åker in i en poliskoll :-)

2011-01-31 @ 14:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0