Blandad kompott / 1 Mars

Jag tycker det är svårt med rubriken på bloggen, är det fler som har det :)

I lördags var maken och jag på årets första loppis. Jag måste säga att det var mest barnkläder och porslin, så där sparade jag mina pengar. Sedan var vi i vibble hos vår uppfödare och fikade och kan ni tänka er vi fick med oss en hund hem. En överaskning eller, nej inte då. Det var Olivia som ville med hem igen hon hade nu varit hos sin matte i en vecka. Så M-G du får säga till när du vill ha hem henne igen  :). Hon är inget problem för oss hon märks inte alls, igår var hon så busig så den gamla damen. Idag sov vovvarna till kvart i nio och även jag.

Nu är det skönt att OS är slut tycker jag, det är tur att vi har två tv apparater. Så maken har suttit framför den ena och jag vid den andra.

Nu har snön verkligen försvunnit mycket, man ser lite av gräsmattan och kanske kanske är våren på gång eller vad tror ni, det är ju varmt ute. Men solen lyser med sin frånvaro faktiskt idag.

Ja det är även den 1 Mars idag och nu är det bara fyra veckor kvar till sommartiden.

Det var nog allt för den här gången tror jag, hoppas det blir vår och sommar snart så man kan ta kameran och ut och fotografera igen, jag har digitalkamera men vill ha en systemkamera men jag tycker dom är så dyra så vi får se hur det blir med det, dom kostar 5000 kronor och uppåt.


___________________________________________________________________________________________



Nowit´s nice that the Olympics is over. I thin, it´s fortunate that we have two television sets. So my husband has been sitting in front of one and I at the other. Hope it will be spring and summer soon so we can take camera out and shoot again, I have a digital camera but want an SLR, but I think they are so expensive so we´ll see what happens with it, they cost 5000 Sek and upp.

Have a nice day


Kommentarer
Postat av: Ia

Kolla på Blocket...där kan man hitta systemkameror lite billigare!!



Här vräker snön ner...igen.....

2010-03-01 @ 10:07:11
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Siv-Britt

Här snöar det idag efter att töat några dagar!

Så våren lär vi få vänta på!

Kram

2010-03-01 @ 11:09:47
Postat av: Lillemor

Här vräker snön ner inte ett dugg skönt,nu vill jag ha vår

Kram

2010-03-01 @ 11:26:01
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid

Min son slutade blogga just för att det var så himla jobbigt att hitta på rubriker.



Ha det så bra i regnvädret!

Kram Ingrid

2010-03-01 @ 12:31:12
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: iidaa

sv:

Jadå, det är han, det är han som fick mig att inse vad ja vill och han var jätteglad :)

2010-03-01 @ 16:16:32
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Lena Roshultskan

Visst, ibland kan jag tycka att det är knepigt att sätta en rubrik, men jag har inte så höga krav så det är ok. ;o)

Nog tycker jag att du ska undersöka igen om du inte ska "ta dig råd" att köpa den kamera du vill ha! Min dotter fick hjälp med födelsadagspengar, i jan förra året på sin födelsedag att förverkliga sin kameradröm...och hon är fortfarande lika glad över den som då hon kunde köpa den =D

Ha det gott och kram till dig från mig!!!

2010-03-01 @ 20:14:02
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: margit

Sänder dig en SOLIG HÄLSNING!!!

Kramen vännen!!

2010-03-02 @ 16:00:08
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Lambergsfrua

Ibland är det svårt, ibland faller det sig helt naturligt med rubrik, tycker jag. Kommer man inte på något, går det ju bra att bara skriva t.ex. Torsdagen den 4 mars.

Varma kramar från ett soligt Karlstad

2010-03-04 @ 12:54:28
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Joo det är Rikard vi ska fira :) Och mobilen får jag i julklapp av mina föräldrar bara att jag är lite seg med att beställa den :)

2010-03-04 @ 13:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0