Snökaos

Mina bloggar tycks handla om en sak och det är snön, det är väl det intressantaste som händer just nu.
Vill ut i trädgården och plantera och så frön i krukor osv. En granne var så snäll att han kom in och plogade infarten hos oss.

My blogs seem to be about one thing and there is snow, it would seem the most interesting is happening rigth now.
Want into the garden and plant and sow seeds in pots and so on. One neighbor was so nice that he came in and
plowed the entrance with us.





Queen älskar allt vad snö heter. Hon far genom vallarna och leker snöplog. Hon bryr sig inte hur djupt det är.

Queen loves all that snow is called. She gets through the dikes and playing snowplow. She does not care how deep it is.



När det blir väder så att jag kan köra bil så ska jag ta en tur in till Visby och gå i affärer. Kanske gå på något fik och unna mig lite lyx.

På lördag arbetar min man men han är ledig söndag och måndag.


When the weather is that I can drive and I´ll take a trip into the Visby and go into business. Maybe in some cafe and indulge myself a little luxury.





The greeting is for Denise and Juli.
Denice is my cousin on my grandfather´s side, and Juli is also a relative of me. I am glad I found you.
We have never met and probably we vill not do it, because you live in America.
I hope you are warm ad comfortable where you live.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja, snö har vi fått i mängd nu igen. Ska det aldrig ta slut? Vår gårdsplan blir mindre och mindre!

2010-02-03 @ 14:19:03
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Znogge

Men vi är bara i början av februari... Fast jag håller med dig. Är faktiskt nöjd.

2010-02-03 @ 15:51:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Juli

Thank you for taking the time to write in English and for the kind words. We don't have plans to travel to Sweden, but you never know where we'll end up someday. Maybe you will make it to America too. You just never know.



Until then . . . it's nice to check in on you and see your pictures.



2010-02-03 @ 16:03:10
URL: http://http://lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: Loppan

Åh, vad härligt att du, Queen tycker om snö!

2010-02-03 @ 20:15:42
Postat av: Lena

Hej Ingmarie!

Vi har haft det ungefär likadant du och jag med snö som ställer och ställt till det, men det är bara att kämpa på även om det tar emot.

Idag har jag dessutom en seeeg uppkoppling så jag tror jag snart ska avsluta min bloggpromenad, men ville bara titta in och önska godkväll.

Hoppas vi hörs och kram på dig!!!

2010-02-03 @ 20:42:31
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: av Irja

Hej Ingmarie !!!

Kul att du hitta in till mig,vist är det trevligt med nya vänner....Vi har aldrig haft så här mycket snö, det är nog 20-25 år sedan,men, men vad an vi göra åt det, inte mycket.....

Våran Labbkille älskar också snön,Det är dagens gymppa pass att vilda av sig i snön,då är han helt slut....FÅNGA DAGEN....KRAM IA...

2010-02-04 @ 01:46:06
URL: http:// 40-Talisten bloggplatsen.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0