Lite blandat / Some mixed

Nu är det en ny vecka och en ny dag igen, tiden går så fort. Jag är glad över alla kommentarer jag får.
Jag kan tala om att det snöar stora vita flingor..igen..Nu är jag verkligen trött på den här vintern.




Now it´s a new week and a new day again, time goes so fast. Iám glad for all the comments I receive.
I can tell you that it is snowing big white flakes..again..Now I am really tired of this winter


Istapparna hänger från taket på vårat hus men dom är borta nu så inte hundarna får dom i skallen.

The icicles hanging from the roof of our house but they are gone now so the dogs do not get them in the head



Bilden är tagen i morse, den blåa lådan är vår. Ni kan se att postlådorna är snart inbyggda i all snö.

The picture was taken this morning, the blue box is ours. You can see that the mailboxes will soon be built in
all the snow.




Det blir mycket snöbilder i bloggen nu, vad man än tar för bilder så är det snö, konstigt eller hur.

Vad tycker ni om Melodifestivalen?

Jag slutade att se den för längesedan, tycker den var bättre förr när det bara var en omgång och röstning och den som vann då gick till stora finalen utomlands.

Min svågers flickvän åkte hem till Thailand i går, hon sa att det var 37 gr varmt där just nu och hon längtar verkligen hem för hon avskyr vintern här, det är den första vintern hon upplevde här men hon kommer tillbaka i april igen och det ser jag fram emot, för det är en tjej jag verkligen gillar.

Hundarna ligger i en hög i soffan och värmer varandra, jag ska ta och tända eld i kaminen och sedan blir det lite frukost här.

Ikväll är det årsmöte i skytteklubben, vi får väl se om vi kommer dit, jag skulle bli hämtad men ovädret kanske ställer till det så jag blir hemma. Vi får se hur det blir.

Jo jag är pistolskytt om någon undrar, det är roligt men jag är inte så bra på det.

Ha en bra dag alla och sköt om er därute.




There are many pictures of snow in the blog now, wathever you are taking pictures of it´s snow, weird or what.


What do you think of Eurovision Song Contest?

I stopped to see it for a long time ago, think it was better before when it was just a game and voting ant the winner then went to the big finale abroad.
My husband´s brother´s girlfriend went home ti Thailand yesterday, she said it was 37 degrees C hot there right now and she longs for her home really hate the winter here, this is the first winter she experienced here, but she comes back in April again and the I look forware to, because it is a girl I really like.

The dogs are in a heap on the sofa and warm each other, I will take and set fire in the stove and then it becomes a little breakfast here.

Tonight is the annual meeting of the shooting club. I would be picket up but the storm might make to it so I get home. Yes I am a shot gun if someone asks, it´s fun but I´m not so good at it.


Have a good day



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nog känns det som om det vore nog nu med det här snöandet, men han där uppe struntar visst i vad vi tycker, för just nu vräker det ner!



Ha en fin tisdag!

Kram Ingrid

2010-02-23 @ 11:37:52
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Lena Roshultskan

Just idag har vi en strålande vinterdag med -5°.

Men f.ö. utanför och vid våra postlådor ser det ut som hos er ;o)

Melodifestivalen ser jag på även om jag också tycker att den var bättre förr. Förra veckans två bidrag tyckte jag dessutom faktiskt om =D

Pistolskytt minsann...övning ger färdighet...så om du inte tycker att du är så bra idag kanske du kan bli...hur som helst spännande låter det.

Ha det gott och kram till dig från mig!!!

2010-02-23 @ 13:45:07
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: Lillemor

Håller med dig nu räcker det med snö. Förstår att hon vill lämna detta land just nu och bara få åka hem till värmen

Ha det gott

Kramen

2010-02-23 @ 14:46:51
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lambergsfrua

Melodifestivalen är väl så där, men ändå sitter vi där och glor. Dolph Lundgren är vår favorit, men de där blåmännen ger jag inte mycket för, trots deras påstådda populäritet utomlands. Kanske flirt med ungdomar, vad vet jag.

Snön är jag bar sååå trött på, ,men det är bara att gilla läget. Kan inte göra mycket åt det. Suck.

Soliga kramar!

2010-02-23 @ 17:32:19
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0