Utkastad

Ja så har man blivit utkastad i kylan och snön, fatta att jag ligger på terassen och fryser ihjäl, när man kan vara inne i värmen och göra livet vackert. Ute rasar snön så jag syns snart inte alls, flytta mig om ni vill komma fram och helst in igen till värmen.
Ni vet väl vem jag är ?  Just det julgranen som åkte ut i snön. Jag barrade lite men inte så mycket så jag var tvungen att bli vit och blöt. Jag var vacker med alla kulor och glitter, men vänta bara jag kommer tillbaka i december igen och då ska jag vara kvar lägre inomhus. :)

Ja granen gillade tydligen inte att bli utkastad men vad ska man göra? :) Tomtar och adventsljusstakar är också borta nu, gardiner sitter kvar för jag har beställt nya till vardagsrummet så dom får sitta tills dom nya kommer.

Det tar aldrig slut på snöflingorna som kommer ner, jag har snackat med han där uppe om att det får vara slut nu men lyssnar han , nej då :)

Vi blir nog insnöade tills i morgon, maken har ingen lust att skotta nu när det ändå inte kommer att synas.
Men han måste :) för han ska på hokky i kväll och då vill han komma från gården.

Ha en trevlig torsdag


Kommentarer
Postat av: Kusinhustrun

Wops! Jag trodde du hade blivit utkastad och så var det granen... vilken tur!

2011-01-06 @ 14:32:34
Postat av: Ingrid

Vår stackare blev utkastad dagen efter annandagen. Nu är det bara ett och annat barr som minner om att den stått här i vardagsrummet.



Kram och ha en fin kväll i snövädret!/Ingrid

2011-01-06 @ 16:03:01
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0