Riktnummer

Allnakku 5/1 Bidlages dag

Bidlage betyder bjudlaget, dem man brukar bjuda när man har fest, inte grannar eller släkt men ändå trevliga att umgås med.

Dagens namn är Hanna och Hannele


Enligt dagens tidning så ska dom ta bort vårt riktnummer som är 0498, vi får väl se hur många år det tar innan det går i kraft, jag kommer ihåg när vi även hade 0497 där jag bodde förut på ön, då var det två riktnummer men nu är det bara 0498.

Nu ska visst Melodifestivalen köra igång igen, vad tycker ni om det programmet?
Jag tycker det bara är ett dåligt program, förr var bättre när alla svenska låtar var på en och samma kväll och att man då utsåg den som skulle vinna. Nu är det bara en massa delprogram i olika delar av sverige, man hinner tröttna på det.

I natt har det snöat igen och gör så fortfarande, man kan undra vart allt vitt kommer ifrån, jag vet att jag inte har beställt snön.

Gick och hämtade tidningen i morse och tog då ett kort på vårt hus, det finns några likadana hus i socknen, dom var väl populära på 60-talet då vårt är byggt. Vi har fem rum och kök och källare med 6 små rum så egentligen om man nu ska vara noga så har vi 11 rum fast fem går bara att använda :)



Ha en fortsatt trevlig onsdag


Kommentarer
Postat av: Elisabet Björklund

Jag håller med dig när det gäller melodifestivalen. Man hinner tröttna och allt är så stilat så det som är personligt och karisma sällan kommer fram.

Är du säker på att du inte beställt snö. Universum förstår inte ordet inte. Sä när man säger jag vill inte ha mer snö så hör universum jag vill ha mer snö. Nåt att fundera över. För hur ofta lägger man inte in ordet inte. Ha en riktigt bra dag.

Elisabet

2011-01-05 @ 09:36:56
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Kul att få se en bild på ditt hus, det ser så mysigt ut med julstakarna i fönsterna.



Ha en fin trettonhelg!

Kram

2011-01-05 @ 11:27:06
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Siv

Hej!

Melodifestivalen är inte mycket att se på, brukar i alla fall se finalen.

Nu är väl stakarna borta?

Ha en trevlig helg!

Kram

2011-01-07 @ 13:45:15
Postat av: eedaaa

jag är frälst i melodifestivalen :) Men så älskar jag schlager/pop med :)

Jag längtar tills de drar igång! :D

2011-01-27 @ 13:10:21
URL: http://eedaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0