Helgen som varit / The weekend

Helgen började på lördagen när jag och maken och min son var på Kräklingbo Marknad. Träffade mycket folk som jag inte sett på väldigt länge.
Jag hittade brevpapper till billigt pris, så nu ska här skrivas igen.

När jag läste tidningen i morse så var jag med, på sidan 4 i GA, där träffade jag en kär vän som jag inte sett på länge men hon bor inte så långt från mig, men tyvärr så blir det sällan vi ses. Hon var där med sin make och två andra goda vänner, då stod fotografen Henrik Rhade där och pratade med dom så jag kom men på bild fast det blev på ryggen när jag kramar om Maj-Britt.





Söndagen ägnade maken och jag åt att vara i skogen med andra taxvänner. Det var spårdag för hundarna.


Först ut var panzy



Hon fick krångel med någon vinkel men hon redde ut allt själv och gick i mål
men domaren tyckte inte det var tillräckligt bra så hon fick en 2:a och 30 poäng.


Sedan var det Queen´s tur



Hon ville inte alls idag, hon var uttråkad. Hon började inte ens med spåret. Hon gick sist och det var även varmt i skogen
Hon fick en nolla.

Nu blir det inget mer med henne förrän det är utställning i Visby i slutet av Nov.
Nu ska hon ut och jaga som hon tycker är roligast.

Men när middagen var avklarad så blev det fiske för hundarna, dom lekte som bara den



Ni ser väl metlinan och flötet. Dom hade en rolig timme.


Olivia hade det jätte roligt, hon kan springa





Queen tycker det är roligare att leka än utställning och spår just nu




Men nu ska hon få ägna sig åt det hon tycker är roligast och det är jakten.

Ja det var nog allt för den här gången. Idag måndag får jag kärt besök.

Ha en bra dag alla


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Så många fina kort och vad fina hundarna är

En bra vecka önskar jag dig

Kram

2010-09-14 @ 06:42:59
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Love

Vilka busfrön som du har. Inte alltid dom vill göra som man vill men jaga är toppen. Jag har lyckan att vara hundvakt några dagar nu och det är så mysigt att få vandra i skogen.

Tack för tipset på bra författare. Böcker slukas verkligen här i huset av båda jag och mannen.

Ha en trevlig helg.

Kram från Love.

2010-09-17 @ 17:07:28
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0