Lite om Mig

Vet inte hur mycket mina läsare vill veta men här kommer lite om mig.

Jag är född -57 och född på




Där jag även blev döpt faktiskt


Min mamma och pappa bodde på Bondegatan 29, i ett rum och kök när dom fick mig, där kom jag också att bo till 13 december samma år




Det gamla huset är rivet och ett nytt är byggt där.

Vi flyttade 13 Dec till Hägerstensåsen, till Inteckningsvägen 89 där vi bodde i några år
och sedan flyttade vi till en större lägenhet till samma gata fast nr 101.

Hade en del lekkamrater som jag har hittat på FB , Liselotte, Ewa, Barbro, Carina, en som jag inte har hittat är en som kallades Titti, men kan ha hetat annat.

Jag gick i skolan dom första 6 år i Hökmossens skola sedan 7-9 i Hägerstensåsens skola som det tog någon minut att gå till, det var ju bra.
 
Jag gick 2-årig kontorslinje i gamla västberga skolan, jag slutade en fredag och måndagen efter hade jag fast arbete på Brevskolam som låg i västberga, där blev jag trogen i nästan 9 år.
En kändis som har jobbat där samtidigt som mig är Mona Sahlin

När jag blev äldre flyttade jag in till stan och till
Värtavägen 55




där blev jag boende några år för att sedan flytta tillbaka till Hägerstensåsen igen men den här gången till Valutavägen 74.

På värtavägen hade jag ett rum och ett kokskåp .
Valutavägen hade jag ett rum med sovalkov och kök och badrum.



1984 flyttade jag till Gotland och är nu lyckligt gift.


Jag åker upp till stockholm några gånger per år, har mina bästa vänner boende kvar där.

Irene med familj, Chatarina, Yvonne o Lasse,  Siv o Erik,

Brevskolan där jag arbetade heter nu Bild Förlag, det var roligt att jobba där, jag jobbade först som kontorist på plan 8 sedan hamnade jag efter några år som kontorist på lagret plan 3, där var det en massa pojkar kan ni tro, fast dom var nog äldre än mig.

Johan W, Hasse R, Janne C, Kocken, Lasse E, Leif H , Knut S, Uffe E, Barbro J och Ingrid S och en massa stadsbud som hjälpte till, en som jag särskilt kommer ihåg är Pelle Enbuske.

Av dom jag räknat upp har sex st avlidit under åren.

Men som sagt nu är jag på Gotland och trivs med livet

Det var lite om mig, har ni frågor så får ni fråga här inne på bloggen och inte på facebook som en del gör.

Ha en bra onsdag


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så roligt att läsa lite om dig, tack för det!



Kram Ingrid (som faktiskt också är född i Stockholm).

2010-11-17 @ 15:00:36
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ia

Här är länken till den uppdragsgivare jag skriver för...http://www.blogvertiser.se men det finns hur många som helst så det är bara att googla!!!!



Kram Ia som faktiskt är född på Gotland men inte bor där ;)

2010-11-17 @ 16:49:50
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Siv

Roligt att läsa fast jag visste en del redan...

Jag är också född på SÖS och även döpt där. Bott på södermalm, vasastaden och Hägersten. Har stannat på fastlandet men besöker gärna Gotland :)

2010-11-18 @ 12:22:37
Postat av: Love

Jätteroligt att läsa det du skrivit. Det vore roligt om fler berättade mer om sig själva.

Både Leif och jag är från Stockholm. Han bodde på Katarina Bangata och jag i Hammarby.

Min bästa vän Jill är ifrån Hägerstensåsen men bor också här nu.

Förr i tiden flyttade man inte så mycket men nu hinner man ofta bo på många olika platser.

Jag måste köpa nya vintekängor för här är det kallt och snö. Det får bli morgondagens bestyr.

Lyssnar på en bok av Lisa Marklund och drar mig tillbaka nu och önskar dig en god natts sömn.

Kram

Love.

2010-11-18 @ 23:15:51
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Postat av: Lillemor

Så kul att läsa lite om dig

Önskar dig en bra helg

Kram

2010-11-19 @ 08:04:56
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0