Körkort / Driving License

I dagens tidning står det om körkort.

Hur länge har ni haft era körkort och har ni fått visa det för polisen någon gång.?



Jag tog mitt 1986 och har aldrig visat det för polisen.




 I dagens tidning kan man läsa följande:

Enligt transportstyrelsens senaste statistik visar att just nu har 41 056 personer körkort på Gotland
Föredelningen är relativt lika mellan män och kvinnor, däremot är skillnaden stor mellan åldersgrupperna.
215 män och 159 18:åriga kvinnor har tagit körkort.

Bland dem som passerat 85 år och fortfarande har förnyade körkort är 481 män och 497 kvinnor.

Min svärmor  är 86 år och kör fortfarande

_____________________________________________________

It says in today´s newspaper that there are 41 056 people who have driver´s license on Gotland.
My husband´s mother is 86 years old and still running her car.

I have driving License. have you Denise and Juli ? :)



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!



Jag har haft körkort sedan april 1964. Jag tog moderskapspenningen jag fick när Bosse föddes och använde dem till lektionerna. Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad det kostade.



Två gånger har jag fått visa upp körkortet och blåsa. En gång nere på hamnen när jag körde hem från jobbet och så härom året när vi skulle ut till Hoburgen, då var det kontroll i Burgsvik.



-Jaha,sa polisen, kör du motorcykel också?

-Nej, svarade jag, men jag får!



För så är det, vi som har så gamla körkort behöver inte ta något extra för motorcykel om vi skulle vilja köra det.



Ha en fin helg!

Kram Ingrid

2010-11-05 @ 22:17:24
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Love

Solig o fin dag här på fastlandet. Hoppas du har detsamma. Har varit en promenad med Gaius och tagit lite kort på honom men det är inte lätt med en kolsvart hund. Vi kör lite kloklippning o bostning varje dag så att han vänjer sig. Har även klippt med maskin lite på tassarna men jag är ju inte van så där får jag ligga i träning.

Vilken trevlig dag ni hade när ni var på tur men det var sorgligt med den skadade spelaren Jag hoppas han är återställd nu.

Körkort, ja det tog jag anno 1960 men har aldrig stött på någon polis. Nu kör jag inte längre för kroppen strejkar. Har en man som skjutsar mig eller annars tar jag bussen som går 1km härifrån.

Vi har en liten fest här i dag och firar vår dag.

Nu ska ni ha en jättebra helg och njuta av dagen den går ju inte i repris.

Kram

Love.

2010-11-06 @ 14:07:31
URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Tur att man har körkort för det vete sjutton om jag skulle klara det idag med körning o all teori. Ja inte tog man sig så långt ut det heller. Ha en superdag på ön/kram

2010-11-07 @ 23:04:58
URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0