Återöppnade

av Roma kyrka 1 söndagen i advent 28 november 2010

Cermonin börade med tal utanför kyrkporten ava representanter från samfälligheten Gotlands kyrkor och Biskop Lennart Koskinen


Roma curch has been reaired internally for a year. Bishop was there and spoke



Sedan var det intåg i kyrkan under klockringning


Biskop / Bishop Lennart Koskinen




Kyrkoherde Staffan Beijer (som är vår präst)
Our pastor


Här kommer bilden som jag lovade , som jag var med i GA





Efter en två timmar invigning och Nattvard åkte jag och maken till stan för julskyltning

Then I went to Visby with my husband




Mannen ni ser i förgrunden är min make





Sedan avslutades dagen med fika hos svåger och svägerska.
Jag hade med mig knorrar till deras vovvar.
Här kommer en bild på deras Nisse

My husbands brothers dog Nisse



Idag måndag snöar det och just nu skiner solen, maken plogar upp infartsvägen

Nu ska jag börja plocka upp alla mina tomtar

Ha en bra dag och vecka


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Där var du ju! Då tog jag fel på person. Vilket fint reportage de gjort av er första adventssöndag.



Kram Ingrid

2010-11-29 @ 10:57:34
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: eedaaa

Trevliga bilder.. :)

vill bara tillägga att det är måndag idag ;) inte tisdag som du skrev ;)

2010-11-29 @ 12:19:23
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Siv-Britt

Mycket fina bilder. Blommorna har jag ju sett "äkta"

Nästa söndag är det Eksta kyrka som biskopen ska inviga! Efter ett års restaurering nästan!

Kram

2010-11-29 @ 17:34:46
Postat av: Siv

Fina bilder! Verkar ha varit en trevlig första advent! Kram

2010-11-29 @ 20:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0