Hon vann

Vi var som bekant på utställning den 8 Maj i Visby där jag ställde Queen

Domare var Ulf Wall och kritiken blev följande av honom

" Vackert feminint huvud. Korrekt bett. Bra hals. Aningen framskjuten skuldra. Mycket bra bröstkorg.
Lång bra rygg. God bakbens vinkling. Bra päls. Goda rörelser, dock något trångt bak"

Hon fick en etta och gick vidare och där blev hon trea och fick sitt första cert. Hon gjorde ett bra jobb
trots att det gick flera timmar innan hon fick komma in i ringen.
När hon kom hem var hon så trött att hon slängde sig i soffan och bara sov. Hon är fortfarande idag trött.

Nästa utställning som jag planerat så här långt är i slutet av augusti och det blir i två dagar.




Kommentarer
Postat av: Lambergsfrua

Men stort GRATTIS till den fina utmärkelsen! Vilken jättefin hund du har. Vi har en gång i forntiden haft en släthårig tax - Ryssbergets Mackie, men vi tävlade aldrig med honom.

Önskar dig en fortsatt fin sag.

Soliga kramar!

2010-05-09 @ 15:35:48
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Ingrid

Grattis, grattis till både dig och Queen!

Så stolt du måste vara och hon är ju väldigt vacker. Jag vet inte om jag berättat det för dig, men vi hade en släthårig tax när jag var barn.



Ha en fin söndagskväll!

Kram Ingrid

2010-05-09 @ 17:22:26
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Siv

Grattis till utmärkelsen...vilken fin vovve Queen är :) Kram

2010-05-09 @ 21:43:51
Postat av: Siv-Britt

Grattis Queen!!

Bra gjort av er båda.

Kram

2010-05-09 @ 21:59:50
Postat av: Juli

Congratulations on showing your dog!



I haven't been here for awhile, but wanted to see your pictures. You do a good job of keeping your blog updated. I need to do better.



Have a wonderful week!

2010-05-10 @ 07:13:06
URL: http:///lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: Kusinhustrun

Grattis!

2010-05-10 @ 19:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0