Fastlandet / Stockholm

Nu har jag kommit hem från en jätte bra resa till Södertälje och Stockholm.
Vi började fredag morgon klockan fem med att gå upp, strax före klockan 6 åkte vi till båten, vi ville vara ute i god tid. När vi kom till Nynäshamn regnade det lite lätt men det gjorde ingenting. Vi åkte först upp till Hägerstensåsen där jag bott i nästan halva mitt liv.




Jag har även haft lägenhet på Gärdet och på en annan adress i hägersten.


När det var gjort så åkte vi till våra goda vänner S o E i Södertälje.


På lördagen var vi på Cirkus och såg Björn Skifs




Tyvärr så fick man inte ta kort inne när han uppträdde.

Vi åkte färjan från slussen och till Djurgården.
Vädret var toppen varmt och skönt.

Vi var sex stycken som var där och såg även G och B

Sedan gick vi sex  på restaurang




där åt vi gott och till efterätt blev det detta




Jag tänkte på min lilla tax tjej som heter Queen.

Men gott var det i alla fall.

Sedan blev det att ta tunnelbanan till Telefonplan och sedan bilen hemmåt Södertälje igen.


Söndagen åkte vi ner till Centrum och tog några bilder sedan middag hemma hos vännerna och sedan bar det av mot Nynäshamn för hem färd.




Dettas par hittade vi ovanpå en affär  där hade dom sitt bo


Jag tog mycket mera bilder men kan inte lägga ut alla här

Tack S o E och G och B för en jätte fin lördag


Idag måndag är det riktigt fint väder på Gotland med

Ha en bra dag alla




I have been in Stockholm for the weekend, with our good friends. The weather was great. But now I´m home aganin on Gotland.
Hope you enjoy the pictures I have inserted


Kommentarer
Postat av: Julia

Ni valde en härlig helg i storstan... lördagen var årets hittills varmaste dag :)!



Härliga bilder!



Kram

Julia

2010-05-17 @ 15:59:13
URL: http://hjulia.bloggplatsen.se
Postat av: Siv

Det var verkligen en toppentrevlig helg...tack för att ni kom :) Kram

2010-05-17 @ 22:12:15
Postat av: Siv-Britt

Till sist fick jag läsa.......

Ni har haft en trevlig helg!!

Kram

2010-05-17 @ 22:59:06
Postat av: Ingrid

Den där efterrätten ser verkligen läcker ut!!



Så roligt att er resa var lyckad och att Björn Skifs var bra.



Kram Ingrid

2010-05-18 @ 19:24:30
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0