The Cadillac Band

Ja nu har jag och maken varit och sett dom och vilket ös det var, vilka röster, vilken musik, vilken stämning.











Bilden scannad ur Gotlands Allehanda och lite av denna texten är tagen därifrån också


Tommy Blom, Gert Lengstrand, Jonas Stoltz, Ulf Nilsson, Börje Hallberg, Jimmy Svensson och Bengt Erik Skantz.

Välkända rockabillytoner och andra muskaliska klassiker från 50- 60 och 70-talen väntar under den mer än tre timmar länga föreställningen. Vi gör det här med ett stort hjärta eftersom vi gillar den här musiken.
The Cadillac Band är det enda bandet i Europa som valts in i prestigefyllda The International Rockabilly Hall of Fame i USA.



Här kommer lite bilder jag tog i Lördags kväll





Tommy Blom från "Tages"





Gert Lengstrand "Little Gert" Var med och startade "Streaplers"




B B Cunninghamn

Jerry Lee Lewis basist, spelar piano och sjunger tillsammans med The Cadillac Band

Så fort The Cadillac Band har spelning och han är ledig lämnar han rockens hemstad för att spela med sina svenska vänner.









Calvin Walker är född i Liverpool England och emigrerade till Australien med sin familj. Han växte upp på en farm i Queensland och sedan 6 eller 7 års ålder har han alltid vetat att han ville bil en entertainer.

Calwin Walker is a naturally gifted vocalist musician and actor. His "Roy Orbinson" is spine tinling, his "Elvis" is captivating


Det var en kväll att minnas, tro mig
Bilderna blev lite mörka men vi satt på femte raden och med blixt blev det inget så jag tog utan men tycker dom blev helt ok ändå faktiskt.


Idag söndag är det strålande sol och jag hoppas det håller i sig hela veckan som kommer


Kommentarer
Postat av: Siv-Britt

Woow säjer jag bara, där hade jag velat vart!!

Hoppas annars allt är bra!

Kram

2010-03-14 @ 12:24:36
Postat av: Ingrid

Jag förstår att det är där man borde ha varit igår kväll!

2010-03-14 @ 17:06:09
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Siv

Instämmer med övriga talare: där skulle jag velat vara bland publiken igår...min musik absolut :)

Kram

2010-03-14 @ 19:08:52
Postat av: Juli Lonas

I am just checking in from California. We are visiting my sister and having a great time. We are here for another week. The weather is beautiful. They are a short drive from the ocean, though I don't know if we will go to the ocean this time. We have so many other things planned. Glad you are having fun!

2010-03-15 @ 00:29:54
URL: http:///lonasfamily.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Jag instämmer oxå med dom andra, detta skulle jag velat sätt

Ha en bra dag

Kram

2010-03-15 @ 06:38:49
URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Postat av: Ulf

Hej.

Ni alla var en fantaiskt publik, och arrangören mycket vänliga. Hela The Cadillac band älskar den Gotländska publiken, det är helt fantastiskt att spela i Klintehamn.

Ulf Nilsson

trummis i The Cadillac band



2010-03-15 @ 12:36:30
URL: http://www.tcband.se
Postat av: Lambergsfrua

Vilken härlig nostalgitripp det måste ha varit att få se och höra storheterna i The Cadillac Band! Undrar om de kommer till Karlstad...

Soliga och varma kramar!

2010-03-17 @ 19:47:00
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Lena Roshultskan

Godafton Ingmarie!

Sent ska syndaren vakna...nej, inte syndaren men sent är det ju att kommentera något du skrev för en vecka sedan. Förstår att det var en upplevelse och jag älskar den sortens musik jag också ;o)



Har själv haft det jobbigt men det känns lite bättre nu när allt är ställt på sin spets och alla vet vad vi ska jobba på fortsättningsvis.



Ha en fortsatt skön helg och kram till dig från mig!!!

2010-03-19 @ 21:01:21
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0